לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חוקת חבר המדינות תתבסס גם על עקרונות של המשפט העברי

טוען פרופ' רקובר, המשנה ליועץ המשפטי, בכינוס במשכן הנשיא


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 16/12/1992 (יום רביעי)
החוקה החדשה בחבר המדינות העצמאיות, שתחליף את החוקה הקודמת של ברה"מ, תתבסס גם על רעיונות משפטיים שיסודם במשפט העברי - נמסר מחוגי משרד המשפטים בירושלים.

נשיא המדינה חיים הרצוג אירח אתמול במשכן נשיא המדינה את שר המשפטים דוד ליבאי ואת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה פרופ' נחום רקובר, שמסרו לנשיא המדינה ספר, הכולל פסקי-דין של בית המשפט העליון ובתי-המשפט המחוזיים, המתבססים על מקורות המשפט העברי, שיצא לאור בעריכתו של פרופ' רקובר.

פסקי-הדין בשני הכרכים, שיצאו כעת גם באנגלית, מכילים את עמדות המקורות היהודיים בשאלות של חברה, משפט ומוסר, בתחום זכויות הפרט וזכויות העובד, בשאלת החוקה לישראל ומעמד האישה, וגם בשאלות של המתת חסד ועונש מוות למחבלים, אחריות של רופא שהתרשל והגנת פטנטים וזכויות יוצרים.

נשיא המדינה כותב בהקדמתו לספר, כי "ספר זה מלמד עד כמה יש במשפט העברי כדי להזין את החקיקה המודרנית. אכן דומה עלי, כי ככל שתגבר הזיקה למקורותינו כן תשתכלל ותתעשר שיטת המשפט במדינת ישראל, כשבתשתיתה מונחים יסודותיה הנעלים של חוכמת המשפט היהודי המשולבים בערכי הצדק, המוסר ויוקרת האדם".

בפגישה נמסר, כי לאחרונה גברה ההתעניינות בעולם הרחב במשפט העברי. אוניברסיטאות בארה"ב ובארצות אחרות מלמדות את המשפט העברי ומבקשים לדעת על דרכי יישומו של המשפט העברי במדינה מודרנית. לפרופ' רקובר הגיעה פניה אף מגורמים משפטיים בחבר המדינות, לייעץ להם בהכנתה של חוקה חדשה שתחליף את החוקה הקודמת ואשר, כאמור, תתבסס על רעיונות משפטיים שיסודם בעשרת הדיברות ובמשפט העברי.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | רחוב הנשיא 3, ירושלים (משכן נשיאי ישראל (משנת 1971))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות