לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בג"ץ הורה לדרעי לנמק

"מדוע לא תרשם ולנטינה ברזינאיא כיהודיה" ?


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 23/12/1992 (יום רביעי)
בג"ץ הורה לשר הפנים, אריה דרעי, ולמינהל האוכלוסין, לנמק מדוע לא ירשמו כיהודיה את ולנטינה ברזינאיא, עולה מברה"מ, במקום רישומה כרוסיה.

בעתירה שהגישה ולנטינה ברזינאיא באמצעות עו"ד רותלי פלאי, מהמרכז לפלורליזם יהודי של התנועה ליהדות מתקדמת, היא מגוללת את מסע היסורים שלה מאז עלייתה ארצה בשנת 1991 מחראקוב שבאוקראינה.

מינהל האוכלוסין במשרד הפנים סירב לרשום אותה כיהודיה למרות שביתה, שעלתה שנה לפניה נרשמה כיהודיה. העותרת הופנתה אל בית הדין הרבני בירושלים לאשר את יהדותה ולטענתה גם קיבלה אישור על כך. למרות כל זאת ממשיך מינהל האוכלוסין לסרב להכיר ביהדותה.

העותרת המציאה גם אישור על יהדותה מראש קהילית חארקוב הכותב בין היתר: "אם ולנטינה ברזינאיא איננה יהודיה אז לא נשארו בכלל יהודים בעולם". גם בכך לא היה די עבור מינהל האוכלוסין והוא פנה לבית הדין הרבני וביקש לבדוק מחדש את יהדותה. בעקבות הופעתו של נציג מירשם האוכלוסין בבית הדין הרבני, בלא ידיעתה של העותרת ובלא נוכחותה, החליט בית הדין לבטל את החלטתו הקודמת ולא אישר את יהדותה.

עו"ד פלאי טענה בשם העותרת כי הפנייתה, על ידי מרשם האוכלוסין, לאישור יהדות בבית דין רבני לא היתה חוקית והיא גם חריגה מסמכות המינהל. "הסירוב לרשום את ולנטינה כיהודיה נובע מתוך החלטה שרירותית, חוסר סבירות וחוסר תום לב".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שלומציון המלכה 1, ירושלים (רשות האוכלוסין ירושלים - בניין ג’נרלי) | רחוב המלך ג’ורג’ 24, ירושלים (בית הדין הרבני האזורי (1966-2014) בית פרומין) | שערי משפט קרית בן גוריון, ירושלים (בית המשפט העליון (משנת 1992)) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות