לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שילה רפאל יתמודד על תפקיד הרב הראשי של ת"א

אב ביה"ד הרבני בי-ם נחשב בעל סיכוי רב לזכות במשרה


מאת: נח זבולוני ועתי"ם
פורסם: דבר | כלכלה וחברה (עמוד 14) - 28/02/1993 (יום ראשון)
(ע). - אב בית-הדין הרבני האזורי בירושלים, הרב שילה רפאל, הכריז בסוף השבוע רשמית כי יתמודד על משרת הרב הראשי של תל-אביב, לאחר שהרב ישראל לאו נבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל.

הרב רפאל, בן 52, הוא בנו של ד"ר יצחק רפאל, שר הדתות לשעבר, ונכדו של הרב יהודה לייב מימון, שר הדתות הראשון של ישראל. הרב רפאל, הידוע כדיין ליברלי, זכה לשבחים רבים בעבודתו כאב בית-הדין האזורי בירושלים וסייע לפתרונות תיקי אישות סבוכים.

בשנים האחרונות התמסר כולו לפתרון בעייתם של העולים מחבר העמים. לשם כך שהה מספר פעמים ברוסיה, באוקראינה וביתר מדינות העמים ולמד את הבעיות מקרוב. רק בשנה האחרונה התיר שלושה אחים ואחות שנרשמו כממזרים, במבצע מסובך שכלל עבודה מאומצת וקשר עם בתי-הדין בארה"ב.

הרב רפאל שירת שירות סדיר בצה"ל ו-15 שנה במילואים. הוא מרצה פופולרי ומקובל הן על הציבור החרדי והן על הציבור החילוני. רפאל זוכה לתמיכתם של הרבנים הראשיים, משרד הדתות ואנשי ציבור, ונחשב בעל סיכוי רב לזכות בתפקיד.

הרב רפאל אמר בסוף השבוע כי "בדקתי בשטח, והסיכויים שלי להיבחר טובים מאוד. יש לי הרבה מה לתרום לתל-אביב בתחום הדיינות ובשטח איחוד הללבות בין דתיים וחילוניים".

המערכה על התפקיד היוקרתי של הרב הראשי לתל-אביב כבר החלה. בין השמות שהועלו כמועמדים אפשריים למשרה: הרב יונה מצגר, רב צפון תל-אביב; הרב איסר פרנקל; הרב בן ציון נשר, רב איחוד שיבת ציון, וככל הנראה גם הרב יוסף גליקסברג.

טרם הוחלט מתי יתקיימו הבחירות לרבנות תל-אביב. גורמים מוניציפליים ודתיים מעריכים כי המועד ייקבע רק לאחר שובו מחו"ל של ראש העיריה שלמה להט.
רב העיר ייבחר על-ידי אסיפה בוחרת בת 30 איש: 10 ימונו על-ידי העיריה, 10 נציגי בתי-הכנסת בעיר ו-10 נציגים של המועצה הדתית.

במקביל, החלה גם המערכה סביב בחירתו של רב ראשי לחיפה, לאחר שהרב בקשי דורון נבחר ל "ראשון לציון". המועמדים לתפקיד יהיו ככל הנראה: הרב שלמה בן שלוש, אב בית-דין בחיפה, שמעון בן-חיים מנכ"ל משרד הדתות, שאולי אף יציג את מועמדותו לתפקיד הרב של פתח-תקוה. באחרונה הוזכר גם שמו של הרב פנחס אדרי מגבעתיים, מועמדה של מפלגת העבודה, כמועמד אפשרי לתפקיד הרב העיר חיפה.

מלשכת סגן שר הדתות הרב רפאל פנחסי נמסר כי "אסור להשאיר עיר ללא רב ראשי והשאיפה היא לקיים בחירות לרבני ערים מוקדם ככל האפשר, כדי שהערים, ובעיקר ערים גדולות כגון תל אביב וחיפה, לא יישארו ללא רב".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר כלכלה וחברה 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קוסובסקי 14, ירושלים (הרב שילה רפאל כיהן כרב בית כנסת זה) (בית הכנסת אוהל יצחק - קרית משה) | רחוב לסר אורי 1, תל אביב (הרבנות הראשית - המועצה הדתית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות