לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בטאון ש"ס תוקף את נתניהו והליכוד:

"ביבי עבר את מבחן הטלוויזיה, אך לא את מבחן המוסר היהודי"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 28/03/1993 (יום ראשון)
היהדות החרדית הממוסדת התעלמה כמעט לחלוטין מבחירת ח"כ בנימין נתניהו ליו"ר הליכוד, חוץ מתנועת ש"ס שיצאה בהתקפה חריפה על נתניהו ועל הליכוד בשני היבטים: העובדה שנתניהו לא "עבר את מבחן המוסר היהודי" ותמיכת הרפורמים במסע הבחירות של נתניהו.

בטאון ש"ס "יום ליום" תקף בחריפות בגליון ערב שבת את נתניהו ואת הליכוד. "איננו מצפים מהליכוד שיבחר מנהיג שמקיים מצוות, אבל לפחות שיכבד את הערכים היהודיים. ביבי נתניהו עבר את מבחן הטלוויזיה [ * ] , אך הוא לא עבר את המבחן של המוסר היהודי. חבל שאלפי יהודים רואים במי שבעט במוסד המשפחה ואף עשה לזה פומבי, מנהיג. בתקופה של שבר תרבותי ומוסרי, בתקופה שדם יהודי נשפך בחוצות, איננו זקוקים לאחדות המפלגה, אנו זקוקים לאחדות עם, אנו זקוקים לחוסן מוסרי, את החוסן הזה אי-אפשר לינוק ממודלים אמריקאיים. המודל שלנו הוא תורת ישראל ומסורת ישראל. תמיכתה של התנועה הרפורמית במסע הבחירות של ביבי היא רק עדות אחת לגישתו של המנהיג החדש למסורת ישראל וערכי ישראל סבא".

בטאון ש"ס מונה את כל אילי ההון מהתנועה הרפורמית בארה"ב ובאוסטרליה שתמכו במסע התעמולה של נתניהו, שאחד מהם, לדברי הבטאון, העמיד לרשותו דירת פאר ברחוב הירקון בתל-אביב ללא תמורה. "הרפורמים מצפים לתמורה הולמת בעתיד מביבי, ממי שמקווה להיות ראש ממשלת ישראל תוך שיתוף פעולה עם המפלגות הדתיות והחרדיות". לדברי הבטאון: "דוד לוי איננו הקרבן של ביבי בבחירתו למנהיג הליכוד. כולנו נפלנו קורבן על מזבח הערכים הזרים לנו כל-כך".

הרב אליעזר מנחם שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית, היה היחידי שהגיב בחריפות כשנודע לו על בחירת נתניהו: "עמדתו של ביבי נתניהו לגבי ערכי היהדות מוטלת בספק בגלל קשריו ההדוקים עם התנועה הרפורמית ועלינו לבדוק ולראות כיצד ינהג, כדי שנקבע עמדה בבוא היום, כמו שנאמר: " מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך".

הערות: * פרשת "הקלטת הלוהטת", בה בנימין נתניהו שהתמודד על ראשות הליכוד מול דוד לוי, הופיע בתוכנית "מבט" בטלוויזיה, וטען כי מאיימים עליו שאם לא יסיר את מועמדותו לראשות הליכוד, יפרסמו קלטת המתארת יחסי מין של ביבי עם אישה שאינה אשתו. בהזדמנות חגיגית זו, הודה בנימין נתניהו כי בגד באשתו.

עד היום לא ברור אם קלטת כזו הייתה קיימת.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב עזה 35, ירושלים (ביתו של בנימין נתניהו - שכונת רחביה) | רחוב גרניט 8, פתח תקווה (מערכת יום ליום)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות