לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אורי זוהר התבקש לשכנע המחזאי לעדן את "פליישר" - וסירב


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 14) - 04/06/1993 (יום ששי)
אורי זוהר סירב לנסות להשפיע על המחזאי של המחזה "פליישר" [ * ] , לשנות כמה ביטויים במחזה. לדעתו, הצגת המחזה האנטישמי כמות שהוא תזעזע את באי התיאטרון, תעורר בהם גועל ותגרום בעצמה לרדתה מעל הבמה, "וכמו שנאמר, ומעז יצא מתוק".

ח"כ יגאל ביבי אף פנה בנידון אל היועץ המשפטי לממשלה יוסף חריש, וביקש לבדוק את תוכן המחזה ואת חוקיות הצגתו. בעת שהמחזה היה בשלב חזרות פנה כתב "במחנה" אל הרב ישראל אייכלר, עורך "המחנה החרדי", והציע להפגיש אישיות חרדית עם המחזאי, יגאל בן עוז [ ** ] , כדי להשפיע עליו לשנות ביטויים שיכעיסו דתיים. הרב אייכלר הביא את ההצעה בפני זוהר, שביקש לשחררו מהמשימה והציע שאייכלר עצמו יטפל בה. זה דחה את הרעיון על הסף בנימוק שאינו רואה הצגות.

הערות:
* המחזה "פליישר" מאת יגאל אבן אור, עוסק בתושבי שכונה חילונית שחרדים עוברים לגור בה ומשנים אט-אט את אופי השכונה. ההצגה עוררה תרעומת בקרב היהדות הדתית והחרדית כפי שניתן לראות בכתבה זו.
** שם המחזאי הוא יגאל אבן אור.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דיזינגוף 101, תל אביב (המחזה הועלה בתיאטרון הקאמרי) (פסאג’ - משכנו הקודם של התיאטרון הקאמרי) | הכותל המערבי, ירושלים (הישיבה בה שהה אורי זוהר) (רחבת הכותל 1 - ישיבת אש התורה - העיר העתיקה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות