לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קרע בין ראש עירית י-ם לבין מפלגתו

ראש העיריה מוכן לוותר על כסאו ולא לתת יד למינוי איש מפא"י למנהל מחלקת החינוך


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 23/08/1963 (יום ששי)
קרע גלוי נתגלע בין ראש עירית ירושלים, מר מ. איש-שלום, וסיעת מפא"י בעיריה לבין מזכירות מפא"י בבירה, על רקע מינוי מנהל למחלקת החינוך והתרבות בעיריה. מר איש-שלום הודיע למזכיר מפא"י בירושלים, ח"כ מר משה ברעם, ולחברי המזכירות, כי מנוי וגמור עמו שלא לתת את ידו למינויו של מר דוד גלילי, חבר מפא"י, למשרה זו וכי החלטתו נחושה למנות את מר חיים קוברסקי למשרה זו במקומו של מר מ. אטואש, מנהל המחלקה היוצא לפנסיה. אף אם יצטרך לשם כך לוותר על כהונתו כראש העיריה.

מר איש-שלום הדגיש באזני מזכירות מפא"י שמועמדותו של מר דוד גלילי, לא תתקבל לא במועצת העיריה ולא בדעת הצבור בעיר. יחד עם זאת חזר והדגיש ראש העיר את תמיכתו הבלתי מסוייגת במועמדותו של מר ח. קוברסקי, מתוך הכרה בכשרונותיו, השכלתו ושירותו הממושך כסגן מנהל המחלקה.

כפי שנמסר נוקט מזכיר מפא"י בירושלים, מר מ. בר-עם, עמדה נייטראלית בסיכסוך שנתגלע בין סיעת מפא"י בעיריה, לבין מזכירות מפא"י, כיוון שאינו רוצה ליטל על עצמו את האחריות להעמקת הקרע במועצת היעירה ומה גם שהוברר לו שמועמדותו של מר ד. גלילי לא תזכה לרוב במועצה.

מר מ. בר-עם יצא היום לחו"ל לתקופה של חודשיים ימים ובהעדרו של בר-עם צפויה העמקת הסכסוך בין מזכירות מפא"י לבין סיעתה בעיריה, מאחר שמזכירות מפא"י לא קבלה את הצעת הסיעה לבקש ממר מ. אטואש לדחות את צאתו לפנסיה, עד שתמצא הדרך לישוב הסכסוך הפנימי במפלגה בירושלים.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 34, ירושלים (מחלקת החינוך עיריית ירושלים) | כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב יפו 62, ירושלים (בית מפא"י)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות