לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב אודסר (105) בעל הסגולה מחסידי ברסלב - מת בירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 24/10/1994 (יום שני)
בירושלים הובא אתמול לקבורה בהלוויה רבת משתתפים הצדיק ובעל המופת הרב ישראל בר אודסר. בן 105 היה במותו.

הרב אודסר השתייך לדור הנפילים של חסידי ברסלב. נולד בטבריה והיה ידוע כצדיק ובעל מופת בקרב הציבור כולו. לאחרונה התפרסם הודות לשם הסגולה המתנוססת על פתחי חנויות, משרדים וכלי רכב ומקובלת במיוחד בקרב עדות המזרח, בשם "נ - נח - נחמ - נחמן - מאומן".

הסגולה מובאת בספר שחיבר הרב אודסר. שם הספר, שלא הופץ, אב"י הנחל. (אב"י הוא ראשי תיבות במהופך של ישראל בר אודסר). הספר מכיל אגרות הטפת מוסר לידיד, על תפקידו של האדם לאור חוכמתו של רבי נחמן מברסלב. הידיד הוא זלמן שז"ר, נשיא המדינה השלישי, שהיה ידיד בלב ונפש לרב אודסר.

לפני 73 שנים היה אודסר נציג יחיד של חסידות ברסלב בטבריה, שם שלטו חסידי סלונים וקרלין. הוא נתפס כ "משוגע", משום שהיה רוקד, שמח בחלקו ומשתדל ללכת בדרכו של רבו, רבי נחמן מברסלב. יחס זה גרם לו משבר נפשי. הסגולה, שבזכותה נרפא הרב אודסר מן המשבר מובאת בגרסאות אחדות. לפי אחת מהן הכניס חסיד סלונים, רבי יואל אשכנזי, שהיה קרוב של האדמו"ר מסאטמר, פתק בספר "ליקוטי מהר"ן", הספר הקלאסי של רבי נחמן מברסלב, בו למד הרב אודסר. בפתק, שמצא אודסר בבואו ללמוד, נאמר, כי הוא נשלח מהרבי נחמן. בכתב רש"י נאמר בו: "קשה מאוד לרדת אליך, תלמידי היקר, להגיד לך כי נהניתי מאד מעבודתך ועליך נאמר "מיין פייערל וואט קליען ביז משיח וועט קומען" (האש שלי תיקד עד ביאת המשיח). חזק ואמץ בעבודתך: נ-נח-נחמ-נחמן מאומן. י"ז בתמוז תרפ"ב".

הרב אודסר לא גילה את הסגולה במשך שנים. באחרונה, כאשר הצטרפו לחסידי ברסלב בעלי תשובה, החל להתפרסם עניין הסגולה. רבים נהרו אל הרב אודסר לקבל ברכות. הרב אודסר נהג מדי שנה להשתטח על קברו של הרבי נחמן, באומן שבאוקראינה. גם השנה היה שם.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Bjelins’koho St, אומן, אוקראינה (רחוב בילינסקי - קבר רבי נחמן מברסלב באומן) | הר המנוחות, ירושלים (מקום קבורתו של הרב אודסר) (קבר ישראל בער אדסר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות