לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

זעם רב בשדולת הנשים לצדק ושוויון

הוועדה לבדיקת בתי הדין הרבניים לא התכנסה כלל מאז הוקמה בינואר

יועץ רה"מ הסביר: הוועדה לא התכנסה בגלל שכך ביקש הרב הראשי


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 10) - 16/12/1994 (יום ששי)
"שדולת הנשים בישראל למען צדק ושוויון" המנהלת מאבק למען נשים מסורבות גט ועגונות, מותחת ביקורת קשה על הוועדה לבדיקת תפקוד בתי הדין הרבניים, שהוקמה בעקבות דרישת השדולה, בראשית השנה על ידי ראש הממשלה יצחק רבין, המחזיק גם את תיק הדתות.

לטענת השדולה, הוועדה לא התכנסה אפילו פעם אחת מאז שהוקמה.

בינואר השנה, הורה רה"מ רבין למנכ"ל משרד הדתות, זאב רוזנברג, לעמוד בראש הוועדה שאמורה לבדוק את תפקוד בתי הדין הרבניים בארץ. החלטה על כך התקבלה לאחר שהגיעו תלונות רבות על תפקודם של בתי דין אלה, הדנים כידוע בענייני גטים, גירושים, וכו'. תלונות רבות היו על סחבת בלתי נסבלת בדיוני בתי הדין ובמתן פסקי דין, שגרמה סבל רב לזוגות רבים במדינה שנזקקו לשירותי הרבנים הדיינים.

על אף פניות חוזרות ונשנות של שדולת הנשים לא קיימה הוועדה אף ישיבה אחת כאמור. הדבר נתגלה השבוע לחברות השדולה, בעקבות מכתב מאיתן הבר, יועץ ראש הממשלה, בו נאמר כי "על פי בקשתו של כבוד הרב הראשי לישראל, הראשון לציון אליהו בקשי דורון, וכן בגלל שנמנע מחברים בוועדה מסיבות אישיות להשתתף בישיבות - לא נתכנסה הוועדה עד היום".

יו"ר השדולה, פרופ' אליס שלוי, הגיבה בחריפות על הגילוי במכתב זה, ואמרה כי בגלל חומרת המצב היה ניתן לצפות שהוועדה תפעל במהירות מירבית. ההסבר שניתן לכך במכתבו של הבר כמובן אינו מספק ואינו הגיוני, לדבריה.

בעקבות גילוי זה חוזרת השדולה ודורשת ייצוג לנשים בוועדה, שכן הנשים מהוות 50 אחוז מהמטופלים בבתי הדין הרבניים - אך אינן מיוצגות כלל בהרכבי הדיינים.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ארלוזורוב 1, רמת גן (שדולת הנשים בישראל) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות