לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משרד השיכון לא יעניק משכנתא לנרשמים לנישואין בעדה החרדית


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 16/03/1995 (יום חמישי)
משרד השיכון אינו מכיר בנרשמים לנישואין של העדה החרדית בירושלים לגבי קבלת משכנתא לרכישת דירה לזוג צעיר לפני החתונה. המשרד מכיר, לעומת זאת, בנרשמים לנישואין במועצה הדתית.

זוג צעיר שנרשם לנישואין זכאי לקבל משכנתא לרכישת דירה מספר חודשים לפני נישואיו, בדומה לזוג נשוי. עד לאחרונה נהנו מזכות זו גם אלה שנרשמו לנישואין במשרדי העדה החרדית בירושלים, הרשאית לערוך נישואין וגטין.

לאחרונה, כנראה בגלל ריבוי הנרשמים לרכישת דירות בשיכונים החרדיים הנבנים והולכים, הגיעו למשרד השיכון בקשות רבות כאלה. משרד השיכון החליט כי מספר הבקשות רב מדי, יחסית לגודלה של העדה החרדית. הוא העביר לכן הוראה לבנקים לא להכיר ברישום הנישואין של העדה החרדית, לגבי זכאות לרכישת דירה, אלא רק בתעודת נישואין.

בעדה החרדית טוענים, כי הדבר נעשה "בהמלצת" המועצה הדתית בירושלים, וכי ההחלטה פוגעת במאות, אולי באלפים, שניצלו את שירותי הרישום של העדה החרדית שנעשו תמורת תשלום סימלי בלבד.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב קלרמון גאנו 3, ירושלים (משרד השיכון - קריית הממשלה - שייח’ ג’ראח (החל משנות ה-80)) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות