לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הנאצי י. פול שלח מברק תנחומים על מותו של פרופ. קלוזנר


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 18/01/1961 (יום רביעי)
מכתב תנחומים נרגש על פטירתו של הפרופ' יוסף קלוזנר ששלח הד"ר י. פול (פאוולייטיס) הנאצי הידוע מאחת הארצות שמעבר למסך הברזל, לנשיא האוניברסיטה העברית בירושלים - נתגלה עכשיו עם הפרסום שנעשה לד"ר פול עם העברת שרידי ספריית שטראשון לירושלים ע"י ד"ר צבי הרכבי.

ד"ר פול (פאולאייטיס) שהיה בזמנו תלמיד האוניברסיטה העברית בשנים 1932-4 ואח"כ לקח פעיל בהשמדת אוצרותיה הרוחניים של יהודי וילנה, שלח אגרת תנחומים לנשיא האוניברסיטה העברית אחרי מותו של הפרופ' יוסף קלוזנר.

במכתב שהגיע מאחת הארצות הקומוניסטיות נאמר:
לנשיא האוניברסיטה העברית.

אדוני הנכבד! אני יחד אתכם משתתף בצער הגדול שקרה לאוניברסיטה העברית ולכל האומה הישראלית עם פטירתו (במקור: פטירתו) של הפרופ' יוסף קלוזנר מכל מעמקי לבי מביא תנחומים לכל עובדי האוניברסיטה למורים, לפרופסורים ולתלמידיה גם יחד. תלמידו הנאמן של המנוח ושל האוניברסיטה העברית יהושע פאוולאייטיס.

אני חולה גם כן במחלת כלי הדם ברדיו סקלרוטיקה וארטריו סלירוזיס, יש לכם מומחה גדול פרופ' גרון, אולי הוא יתן לי עצה וגם כן תרופה.

עד כאן המכתב של הנאצי פול.

בחוגי האוניברסיטה מנסים לנחש את הסיבה שהנאצי שלח את המכתב הנרגש הזה, יתכן שע"י כך הוא רוצה להזים ולהכחיש את מעשיו המכוערים במלחמת העולם בוילנה וביתר הערים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הצופים, ירושלים (הקמפוס בשנות ה-30) (האוניברסיטה העברית בירושלים) | Zydu Street 1-2, וילנה, ליטא (ספריית שטארשון - רחוב היהודים - ליד בית הכנסת הגדול) | גבעת רם, ירושלים (האוניברסיטה העברית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות