לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מפעל קומפוסט גם בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | משק הכלל והפרט (עמוד 3) - 28/10/1963 (יום שני)
מפעל הקומפוסט (הפיכת אשפה לזבל אורגני) שיעלה מיליון ושבע מאות אלף ל"י, יוקם ע"י עירית ירושלים והוא יהיה מיועד להפיכת כל אשפת העיר לזבל אורגני - על כך הוחלט בישיבת ועדת הכספים בישיבתה האחרונה.

כפי שנודע לסופרנו יוקם המפעל לפי שיטת חברת "דנו" הצרפתית. חברה זו פנתה אמנם לפני כשנתיים וחצי לעיריית ירושלים והציעה להקים את מפעל הקומפוסט בעיר על חשבונה, אולם נסוגה מהצעתה ואינה מוכנה יותר ליטול על עצמה את האחריות להקמת המפעל. על אף עובדה זו החליטה העיריה לגשת להקמת המפעל על חשבונה מתוך שני שיקולים: האחד מהם מתייחס ליתרונות השיטה המוצעת על ידי החברה הצרפתית ואילו השני כרוך בלחץ, המרכז הרפואי של "הדסה" בעין כרם המופעל על-ידי העיריה. "הדסה" שבקרבתה נמצאת המזבלה העירונית שהוא מקור ריחות רעים וממגורת יתושים המהווה מטרד קשה למרכז הרפואי.

בישיבת ועדת הכספים של העיריה הוחלט להקדים את ביצוע המפעל. לפי האומדן יסתכמו ההוצאות להחזקתו בכ-380 אלף ל"י לשנה, מהן, כ-270 אלף ל"י מקווה העירייה לכסות ע"י מכירת 300 אלף טונות זבל אורגני, ואת היתר תכסה העיריה ממכירת הפסולת ומהחסכון והקימוצים, שיושגו ע"י העברת אשפה למרחק קטן יותר.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות משק הכלל והפרט 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | הדסה עין-כרם ירושלים | שכונת קרית היובל ירושלים (המפעל תוכנן להיות מוקם בסמוך לשכונה זו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות