לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סלוניקי וירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 12/11/1963 (יום שלישי)
מטר הפגזים לא הזיז את היהודים החרדים השוכנים לאורך גבול שביתת הנשק בירושלים החצויה. הם עמדו איתנים ורק הודות להם לא נפלה ירושלים בידי צר ואויב - נאמר בגילוי דעת שפורסם בירושלים מטעם "האיחוד הספרדי ועדות המזרח - נאמני התורה בישראל".

גילוי הדעת דורש מראש הממשלה "לא להקריב חיי יהודים ושבת קודש על מזבח חזון תנועת הפועלים".

ראש הממשלה נדרש בגילוי הדעת לשים קץ "למחול השדים", לעמוד איתן ולא לתת לחברי הכנסת "ריפתין, חזן, בר יהודה רם ומואב ... שיכוונו את מעשיו ויתן צו לסגור את מעבר מנדלבאום בשבת מפני תיירם וסיירים".

מחברי גילוי הדעת מפליגים ליוון ומסבירים: ממשלת יוון התחשבה ברגשות כמה מאות מעובדי נמל סלוניקי היהודים וסגרה את הנמל שהיה נמל בינלאומי מערב שבת ועד יום שני בבוקר. ממשלת "ירדן" התחשבה ברגשות המוסלמים וסגרה את מעבר מנדלבאום ביום שישי.

מפרסמי הכרוז מטפלים גם בחבר הכנסת וחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מפא"י מר מרדכי זר ומציינים: "כשמו כן הוא, זר לציבור עדות המזרח ונאמני מורשת ישראל - הוא איים בשפיכות דמים" ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | Port of Thesaloniki, סלוניקי, יוון (נמל סלוניקי) | רחוב שמואל הנביא, ירושלים (פינת רחוב סנט ג’ורג’ - מעבר מנדלבאום)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות