לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ד"ר הרכבי תובע את "ג'רוסלם פוסט" על הוצאת דיבה

טוען "שמייחסים לו שיתוף פעולה עם סוכן השלטונות הסובייטיים שתפקידו להלשין על יהודים"


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 07/04/1964 (יום שלישי)
מנהל הספריה התורנית המרכזית לישראל ב "היכל שלמה" בירושלים, הרב ד"ר צבי הרכבי, הגיש קובלנה פרטית נגד עורך "ג'רוסלם פוסט", מר טד לוריה, על הוצאת דיבה.

גיליון האישום הוגש אתמול לבית-משפט השלום בתל-אביב באמצעות עוה"ד שמואל תמיר וי. פיקל. הבירור נקבע ל-28 באפריל.

בקובלנתו מוחה הרב הרכבי על פירסום מאמר מערכת שהופיע ב "ג'רוסלם פוסט" מיום 29 במרס, המהווה לדבריו נסיון להוציא עליו שם רע ולהשמיצו בעיני הציבור. בהתייחסו לקטע מסויים שבמאמר זה טוען הרב, כי הדברים הנכללים בו "טופלים עליו, כי שעה שדיבר על היהודים בברית המועצות, נמנע או התחמק שלא כהוגן, מלהזכיר ולגנות את החוברת הידועה של קיצ'קו, כי אינו מתנגד להשמצות ודברי הבלע נגד היהודים, אשר פורסמו בחוברת זו, וכי הוא מוכן לחפות עליהם בניגוד לחובתו הלאומית ואינו מעיז למחות נגדם".

בעמדו על קטע אחר במאמר, טוען ד"ר הרכבי שהדברים האמורים בו מייחסים לו שיתוף פעולה עם סוכן השלטונות הסובייטיים, שתפקידו להלשין בפניהם על יהודים במוסקבה הדבקים בגאוותם הלאומית.

היחסים עם גריגורי ליב

בקובלנה מצוטטים שני הקטעים של המאמר הדנים בהופעתו של הרב הרכבי במסיבת עתונאים שנקראה ע"י "חוגים קומוניסטים ופרו--קומוניסטים בישראל" ובה, לפי הציטטה, הכריז ד"ר הרכבי, כי לפי ידיעות שקיבל ממוסקבה מאדם בשם גריגורי ליב "כל יהודי רוסיה קיבלו השנה מצות לפסח" וכי "יחסיו של הרב הרכבי עם גריגורי ליב מעוררים חשד היות וליב זה תואר ע"י ה "ג'ואיש כרוניקל" הלונדוני כסוכן השלטונות שמתפקידו להלשין על חברי הקהילה היהודית במוסקבה הדבקים בגאוותם הלאומית".

בתשובה לשאלת כתב עתי"ם אמר עורך "ג'רוזלם פוסט" מר טד לוריה, כי עדיין לא קיבל כל הודעה מבית המשפט והוא הופתע לקרוא, כי נתבע למשפט פלילי.

הערות: מאחר וצבי הרכבי היה אחד ממקורותיו הכמעט בלעדיים של נח זבולוני, סביר שכתבה זו נכתבה על ידו, בפרט שנח זבולוני תמיד טרח לציין את תואריו: "הרב ד"ר", ו- "מנהל הספריה התורנית המרכזית לישראל".


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב וייצמן 1, תל אביב (בית משפט השלום) | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי) | רחוב החבצלת 9, ירושלים (לשעבר רחוב הסולל - מערכת ג’רוזלם פוסט בשנות ה-50 וה-60)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות