לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גבר בן 40 ערך לעצמו טקס "פדיון-הבן"


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 05/05/1964 (יום שלישי)
מיון מהיר:
"אני בן בכור פטר רחם לאמי" - הצהיר גבר כבן ארבעים, שפדה את עצמו תמורת 15 "סלעים", בחגיגת "פדיון הבן", שהתקיימה אתמול בבית-הכנסת של המרכז הרפואי האוניברסיטאי של "הדסה" בירושלים.

האיש נפדה מידי הכהן בחגיגה שנערכה לרגל "פדיון הבן" של קרוב-משפחתו, הפעוט ניסן חסנוב, אשר טכס פדיונו נדחה בחמישה חדשים בגלל מחלתו. הפעוט, בן למשפחה ירושלמית מעולי פרס, היה מוטל על ערש דווי במשך חודשי חייו הראשונים, ורק עתה, לאחר שהבריא, הוא נפדה כמצוות-הדת, בסעודת הודיה ובלווית ברכת הגומל שאמר אביו המאושר. היה זה טכס ראשון מסוגו בבית-הכנסת של בית-החולים, ובו השתתפו מוזמנים רבים וקרובי המשפחה.

באותו מעמד פנה הגבר "הבלתי פדוי" אל רב בית-החולים, הרב יעקב רקובסקי, וסיפר לו, כי הוא עצמו בן בכור, אשר אביו סיפר לו כי לא נפדה מחמת תנאי החיים בארץ מגוריה של המשפחה.

מיד עיבד הרב רקובסקי את ברכת פדיון-הבן הנאמרת בפי האב, והסב אותה כלפי הנפדה עצמו, אשר "ניצל" את נוכחות הכהן - ופדה את עצמו. חגיגת "פדיון הבן" היתה כפולה.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לפרופ' קלמן מן מנהל ביה"ח "הדסה", הסגנון, והעובדה שהזכיר את הרב רקובסקי במאמרים אחרים, מביאה להשערה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין-כרם, ירושלים (בית הכנסת)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות