לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הפוגה זמנית בין מפא"י והדתיים בענין כהונת אונטרמן כנשיא בית הדין לערעורים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 20/05/1964 (יום רביעי)
הסכם על קיום הפוגה בשאלת כהונתו של הרב הראשי א. י. אונטרמן כנשיא בית הדין הגדול לערעורין, הושג בין שרי מפא"י לבין שר הדתות.

לפני כחדשיים מינתה הממשלה ועדת שרים בהרכב ראש הממשלה לוי אשכול, שר המשפטים ד"ר דב יוסף ושר הדתות ד"ר זרח ורהפטיג. ועדה זו היתה צריכה לבדוק את שאלת כהונת הרב אונטרמן כנשיא בית הדין העליון לערעורין, מאחר שהוא עבר את גיל 75 שהוא גיל הפרישה מכהונת נשיא בית הדין העליון. ועדה זו לא התכנסה עדיין אף לא לישיבה אחת.

השאלה התעוררה לאחרונה מצד שר המשפטים, אולם הוחלט לדחות את העניין עד לשובו של ראש הממשלה ל. אשכול מביקורו בארצות הברית. בינתיים לא השתתף הרב אונטרמן בישיבות בית-הדין העלייון, בכדי לא ליצור עילה לפסילת פסקי-הדין.

ורהפטיג לוחץ בעניין הגיטין

שר הדתות מאיץ ברבנות הראשית לנקוט עמדה ברורה בעניין הגיטין הקונסרבטיביים. השאלה התעוררה מספר פעמים בממשלה וד"ר ז. ורהפטיג הבטיח להביא את עמדת הרבנות הראשית תוך זמן סביר. בעניין זה דורשים השרים הודעה ברורה מכיוון שהשאלה עלולה להתעורר גם בעת ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אנגל 6, תל אביב (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (בית הדין הרבני הגדול (בשנים 1959-1967) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות