לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רב - נגד הרבנים הראשיים


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 16/08/1964 (יום ראשון)
היחסים המתוחים שבין מי שהיה המועמד לכהונת הרב הראשי, האלוף שלמה גורן, לבין הרבנים הראשיים הרב אונטרמן והרב נסים באו לידי בטוי בטקס חנוכת הבניין החדש של ישיבת מרכז הרב.

שעה שהרב גורן קם לשאת דבריו הוא לא הצמיד תואר כבוד לרבנים הראשיים בפתח דבריו. בתגובה קם הרב הראשי אונטרמן והתחיל להתפלל תפילת מנחה. לאחר שסיים - קם הרב נסים והתפלל אף הוא תפילת מנחה וכל זאת - במשך נאומו של הרב גורן. גם הקהל שישב באולם הגיב בקולניות על כך שהרב גורן השמיט את תואר הכבוד בפנותו לרבנים.

וכשקם הרב צ. י. הכהן קוק לשאת דבריו, לאחר הרב גורן, הוא פתח באמרו בהדגש: "כבוד מרנן ורבנן הרבנים הראשיים לישראל", ופתיחה זו זיכתה אותו בתשואות סוערות של הנוכחים.

הערות: רנ"ז כתב רבות על המתיחות בין הרב גורן לרבנים הראשיים בשאלת בחירת הרב הראשי. בנוסף היותו בוגר ומקורב לישיבת מרכז הרב, העובדה שהבניין החדש היה סמוך מאוד למקום מגוריו וסגנון הכתבה מלמדים שכתבה זו כנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות