לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בבנק הלאומי בחיפה נפתח חשבון המיועד להצלת ... מקדשים במצרים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 31/03/1965 (יום רביעי)
בבנק לאומי בחיפה קיים חשבון מיוחד המיועד להצלת בתי המקדש המצריים העתיקים - אבו סימבל - בנוביה אשר במצרים - זאת גילה הד"ר מ. לוי, חבר הוועד הישראלי לאונסק"ו.

עם הקמת סכר אסואן במצרים, היתה צפויה סכנת הצפה לבתי המקדש המצריים העתיקים החצובים בסלע ונקראים אבו סימבל, שנבנו במאה הששית.

לפי תכנית צרפתית, שעובדה למען הצלת עתיקות אלה ע"י גזירת האבנים ממקומן והעלאתן למקום גבוה יותר, שיעלה כ-32 מיליון דולר, פנה אונסק"ו למדינות החברות בו ובתוכם גם לישראל, שיתרמו למפעל הצלת עתיקות אבו סימבל. מצרים הבטיחה להשתתף במפעל זה בסך של 11 וחצי מיליון דולר ואת יתר 20 וחצי מיליון היו צריכות לתרום המדינות החברות באונסק"ו.

יו"ר הועד הישראלי לאונסק"ו הד"ר מ. אבידור המשמש גם כמנהל הסוכנות היהודית, הציע בשעתו שגם ישראל תשתתף במפעל זה, אולם הצעתו נדחתה. אגב: על קירות של בתי המקדש אלה חרותות כתובות המדיעות כי בהקמת מקדשים אלה, השתתפו שבויי מלחמה מארץ ישראל.

למרות החלטה זו נפתח חשבון ב "בנק לאומי" בחיפה המיועד להצלת אוצרות אבו-סימבל, אך כפי שנמסר נתקבלו רק סכומים קטנים למטרה זו.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: סכר אסואן אסואן, מצרים | רחוב הנביאים 100, ירושלים (אונסקו חוסה תחת משרד החינוך) (משרד החינוך בשנות ה-50) | אבו סימבל, מצרים (Abu Simbel Temple) | חיפה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות