לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"ועדת השמונה" בהרכב של חמישה

בחירות לרבנות הראשית - ב- ג' אלול תש"ך

יום השנה ה-25 לפטירתו של הרב קוק זצ"ל


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 07/07/1960 (יום חמישי)
"ועדת השמונה" שתפקידה להכין את הבחירות למועצת הרבנות הראשית התכנסה אתמול בלשכת שר הדתות לישיבתה הראשונה. הועדה בחרה ברב יהודה ל. הכהן מימון כיושב-ראש. היא קיבלה החלטה שהבחירות לרבנות הראשית ייערכו ב-ג אלול תש"ך (26 באוגוסט ש.ז.) שבו מתמלאים 25 שנה לפטירתו של הרב קוק זצ"ל.

בישיבת הוועדה השתתפו 4 נציגי משרד הדתות הרבנים: י. ל. הכהן מימון, אליעזר י. גולדנברג, אסף קאפח ודוד שלוש. מבין 4 נציגי הרבנות השתתף רק אחד והוא הרב עמרם אבו-רביע. שלושת הנציגים האחרים, הרבנים א. גולדשמיט, צבי מרקוביץ וסולימן חוגי החרימו את הישיבה.

החרמת הישיבה ע"י מרבית נציגי הרבנות הראשית באה לאחר ש-4 הנציגים שלחו מכתב לשר הדתות בו הם מודיעים כי היות והרב הראשי לא שותף בזימון הוועדה אין הם יכולים להשתתף בה.

בתשובה למכתב זה שיגר שר הדתות הרב י. מ. טולידאנו מכתב דחוף ל-4 הרבנים, ובו הוא ביקשם להשתתף בישיבה. הוא ציין כי אף בפעמים הקודמות לא זומנה הוועדה ע"י הרב הראשי, אלא ע"י שר הדתות או ועד הקהילה. בעקבות מכתב זה הודיע הרב ע. אבו-רביע על השתתפותו בישיבה.

הוועדה הסמיכה את היושב ראש לפנות לרבנות ולבקש ממנה את רשימת הרבנים בכדי שמהם יוכלו לבחור את הנציגים לאסיפה הבוחרת. כן הוחלט לפנות לשר הדתות ולבקש ממנו להמציא את רשימת "הקהילות" שאף הן צריכות לשגר נציגים.

ישיבות הוועדה ייערכו בעתיד בביתו של הרב י. ל. הכהן מימון. למזכיר הוועדה נבחר מר י. ליפל, שהיה מזכירו האישי של הרב הראשי י. א. הלוי הרצוג זצ"ל.

מציינים שזו הפעם הראשונה שהרב מימון מבקר במשרד הדתות מאז נכנס הרב טולידאנו לתפקידו כשר הדתות. הרב טולידאנו השתתף בישיבה והשמיע דברי ברכה קצרים לפתיחתה.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על ועדת השמונה באותה תקופה כפי שניתן לראות בכתבות המוזכרות ב "דפים בנושא" כך שסביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות