לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ההקצבות היחודיות בעיניים חרדיות

"המחנה החרדי": חבל שש"ס נדבקת במחלות הזיקנה של אגודת ישראל עוד בשחר נעוריה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 29/03/1985 (יום ששי)
מיון מהיר:
חסידי בלז, שהינם חלק בלתי נפרד מ"אגודת ישראל" מפריכים את טענות הח"כים הדתיים, שגם מוסדות חילוניים מקבלים כספים יחודיים לא לפי קריטריונים, והם מאשימים את "אגודת ישראל" ו"ש"ס", בנישול מוסדות תורה, חינוך וחסד.

"המחנה החרדי" ביטאון בלז, כותב על שערוריית היחודיים ומתריע על מזימה חדשה הנרקמת בימים אלה בקשר לשערוריית היחודיים, תוך הדגשה, כי הפעם חברו יחדיו אנשי "אגודת ישראל" וש"ס, כדי לנשל את מוסדות התורה והחינוך התורניים. הביטאון מאשים את אגודת ישראל וש"ס בזה שהן זוממות להתחלק ב-70 אחוז מכספי היחודיים, תחת הכיסוי של "תורה ויהדות לעם" של "אגודת ישראל" ו- "אל המעיין" של ש"ס – ואת שאר 30 האחוז ישאירו ל"קריטריונים ולכל מיני חלוקות למיניהם".

בהזדמנות זאת, מסיר "המחנה החרדי" את המסווה ומפזר את הערפל שיצרו הח"כים הדתיים סביב שערוריית היחודיים, בטענה שגם מוסדות חילוניים זוכים להקצבות בלי קריטריונים. לדברי "המחנה החרדי", מטרת "ערפל הקרב" היא פנימית יותר מאשר חיצונית, ומשום כך הוא מבהיר את השוני בין ההקצבות למוסדות חילוניים לבין כספים יחודיים "המתחלקים בין ח"כים למקורביהם" כלשונו. ההבדל הוא, שהח"כים החילוניים לא נשלחו לכנסת ע"י בוחריהם כדי להיאבק מטעמם בקיפוחים תקציביים בחינוך ובמוסדות קהילתם. האדם החילוני, לדברי הביטאון, זוכה מכוח החוק ומזכות כוחו; שירותי חינוך, כמו כל השירותים שהמדינה מעניקה לאזרחים החילוניים, ללא הבדל בין ימין ושמאל, בין אשכנזים וספרדים בין חילונים וערבים. לא כן הציבור החרדי, שלולא כוחו האלקטוראלי, לא היה מקבל אף, אגורה שחוקה אחת "בהיותו, דה-פאקטו, ציבור אזרחים מדרגה שלישית ומטה,.

"המחנה החרדי" כותב עוד, כי המוסדות היחודיים של אגודת ישראל וש"ס, בניגוד למוסדות המפלגתיים החילוניים, הינם סיעתיים, ומצומצמים לחוג זה או אחר, במקרה הטוב, ואין לכלל בוחרי התנועה חלק בהם.

"המחנה החרדי" מזהיר את ש"ס הטירונית מפני מעשיה היא. הכספים היחודיים, הוא מזכיר, היו בין הגורמים לחורבנה של "אגודת ישראל", והם עלולים לחרוץ גורל דומה גם על ש"ס. במותחו ביקורת על שר הפנים יצחק פרץ איש ש"ס, אומר הביטאון: "לא בהענקת מעמד של עיר לאום אל פאחם ולא בשאר פעולות זרות תיבנה ש"ס, אלא אם תהיה מופת ודוגמא לשוויון ולצדק, כיאה לתנועה המיוצגת ע"י שליחי ציבור נאמנים. חבל שש"ס תידבק במחלות הזיקנה של אגודת ישראל עוד בשחר נעוריה", מסיים ביטאון בעלז.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ישראל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות