לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אריק הניח תפילין ליד הכותל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 26/07/1967 (יום רביעי)
אלוף אריק שרון, בעל הכומתה האדומה, השתתף שלשום במבצע "הנחת תפילין", הנערך מדי יום ביומו ליד רחבת הכותל המערבי.

מיבצע זה עורך הרב אהרון רבינוביץ, מחסידי חב"ד, שעלה ארצה לפני כעשר שנים מברית המועצות. הרב רבינוביץ מציע לכל עובר ושב לקיים את מצוות הנחת תפילין כשהוא מצוייד בכמה זוגות תפילין.

כך מנהגו בכל ימות השנה. אך לפי הוראות האדמו"ר מלובאביץ', הוא מרבה עתה בזיכוי בני ישראל במצוות הנחת תפילין.

שלשום, בשעות אחר-הצהרים, כאשר הגיע אלוף אריק שרון, בלוויית קצינים גבוהים של צה"ל ואורחים מחוץ-לארץ, לרחבת הכותל המערבי, משך מיד את תשומת לבם של הנוכחים בכותמתו האדומה. ניגש אליו הרב אהרן רבינוביץ והציע לו לקיים את מצוות הנחת תפילין, שהיא סגולה להטלת אימה ופחד על האויבים שלנו.

האלוף שרון הסכים מיד להשתתף במיבצע זה והרב בחר זוג תפילין מיוחד במינו מן המהדרין שבמהדרין של סופר סת"ם שטבל במקווה טהרה לפני שכתב את האותיות בפרשיות של התפילין. לאחר שהרב רבינוביץ הניח את התפילין על ידו ועל ראשו של אריק שרון, אשר בירך עליהם כדת וכדין, קרא כל הקהל שנכח במקום, יחד עם האלוף, תפילת "שמע ישראל" שבע פעמים בזו אחר זו.

דפים בנושא:


הערות: אירוע זה מוזכר ע"י רנ"ז בכתבה ובראיונות שנתן מאוחר יותר, ואף בתמונה בה נראה כאילו נח זבולוני הוא זה המניח תפילין לאריק שרון. לאור זאת סביר מאוד שכתבה זו נכתבה על ידו.

לאחר פרסום הכתבה באתר, נתקלתי במכתב שכתב נח זבולוני לעורך עיתון "כפר חב"ד" - מכתב מנח זבולוני לעורך "כפר חב"ד" - 3 מרץ 1983 ובו מזכיר נח זבולוני כתבה שפירסם במדור "שיחות" אחרי אותו אירוע. לאור זאת כמעט ואין כל ספק כי נח זבולוני הוא מחבר הכתבה (בפרט שלא מצאתי שום כתבה אחרת באותו נושא במדור "שיחות".


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967
תמונה המתארת את מעמד הנחת התפילין, בימין התמונה עומד נח זבולוני ונראה כאילו הוא זה המניח תפילין. לתמונה גדולה יותר לחצו כאן

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות