לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המועצה הדתית בירושלים בחרה את היו"ר וחברי הנהלה


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 01/09/1964 (יום שלישי)
המועצה הדתית בירושלים התכנסה אמש בישיבתה הראשונה, בנוכחות שר הדתות, ראש העיר ורבה של ירושלים. המועצה בחרה פה אחד ברב ש. הכהן וינגרטן (מפד"ל) ליו"ר. בחירת הסגנים נדחתה לפי בקשת סיעות אגודת ישראל ומפא"י שהודיעו כי טרם קבעו את מועמדם.

חוגים שעקבו אחרי מעשה המרכבה של המועצה הדתית טענו כי בחירת הסגנים נדחתה בעטיו של מר צ. מירוני חבר המועצה מטעם המפד"ל, שהיה מועמד לסגנות מטעם מפלגתו - וברגע האחרון סולק. במקומו בחרה מפד"ל ברב א. שרם לסגן מטעמה, הסגן מטעם פא"י יהיה הרב א. קצנלבוגן.

בעוד שסגנותו של הרב שרם היא ללא שכר, הרי סגנותם של נציגי אגו"י, פא"י ומפא"י היא בשכר. להנהלת המועצה נבחרו 9 חברים: 3 - מפד"ל, 2 - אג"י, 2 - מפא"י, 1 - תנועת החרות ו- 1 פא"י. לליברלים יהיה נציג משקיף בהנהלה. מפד"ל תקבל את השליטה על המנגנון, אגודת ישראל על ועדת הכספים, איש פא"י יהיה הגזבר ומפא"י תחלוש על תיק הפיתוח. נציג תנועת החרות יכהן כיו"ר ועדת עזרת התורה. הרכב ההנהלה הוא מקיר אל קיר, אולם חבריה כבולים להסכם קואליציוני מחייב.

במועצה 21 חברים: 6 - למפד"ל, 5 - אג"י, 5 - מפא"י, 2 - תנועת החרות, 2 - פא"י, 1 - ליברלים. אחדות העבודה קיבלה נציגות בתוך הרכב מפא"י. בישיבת הפתיחה בירכו את המועצה החדשה שר הדתות ד"ר ז. ורהפטיג, הרב א. פרדס, הרב מ. אדלר וראש העיר מר מ. איש שלום.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על המועצה הדתית בירושלים, שלאחר סגירת עיתון "חרות" הפך לדוברה. המאמרים המצויינים ב "דפים בנושא" ובנוסף הכתבה שהופיע יומיים לאחר פרסום כתבה זו: אין נשיא מועצה הדתית בי-ם העוסקת גם היא באיוש המועצה הדתית והחתומה בשמו של רנ"ז. כל אלה מובילים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות