לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב נסים סרב לקבל משלחת רבנים מאמריקה - "בגלל שנאה אישית"


מאת: נחום הירושלמי, כתב "אקספרס"
פורסם: אקספרס | אקספרס - עמוד פנימי - 07/02/1969 (יום ששי)
הרב הראשי יצחק נסים - סירב לראות את פניה של משלחת רבנים חשובה ביותר שהגיעה בימים אלה מארצות הברית. על אף - שעמיתו, הרב הראשי האשכנזי אברהם אונטרמן, קיבל את פניה בכבוד רב.

ועל אף שזוהי משלחת המונה עשרה רבנים ידועי-שם, המייצגת את אגודת הרבנים בארצות הברית.

ועל אף שהמשלחת הוזמנה לארץ כדי להשתתף בכינוס המחאה בשאלת מיהו יהודי, שנקרא לפני שבועות מספר - על ידי אונטרמן וניסים עצמו.

על אף כל זאת - סירב נסים לקבל את פניה. הסיבה, לדברי מקורות מהימנים ביותר: בגלל שאחד מראשי המשלחת העז לתקוף בשעתו את ניסים - בפרשה שונה לגמרי.

מאמר התקפה

המשלחת האמריקאית היתה חשובה עד כדי כך - שבגלל הועבר כינוס המחאה מהיכל שלמה, שבו הוא נועד להתקיים לבנייני האומה. שכן היה חשש שכמה מחברי המשלחת יסרבו להיכנס להיכל שלמה. בזמנו הוחרם ההיכל על ידי הרב הקנאי וולוולה סולובייציק ז"ל - שחשש שמקימי ההיכל ינהיגו בו מנהגים רפורמיים - ורבנים רבים מקפידים לקיים עדיין חרם זה.

בסופו של דבר, התעכב בואה של המשלחת והיא לא הגיעה לכנס בזמן. היא הגיעה רק עתה, ומקיימת פגישות עם אישים רבים. ביניהם, כאמור, גם הרב הראשי אונטרמן - אך לא נסים.

שכן ראש המשלחת האמריקאית הוא הרב שמחה עלברג. ולפני שנה העז הרב עלברג לצאת בהתקפה חריפה על נסים. היה זה כשנסים ביקר בארצות-הברית, לפי הזמנת איגוד בתי-כנסת וקהילות אורתודוקסיים. עלברג פירסם אז מאמר התקפה חריף נגד הביקור, בירחון הרבני הפרדס המופיע בניו-יורק בעריכתו.

שנה שלמה ציפה הרב ניסים להזדמנות להשיב על התקפה זו - עד שעתה באה שעתו.

זה שאמרו קדמונים: תלמיד חכם שאינו נוקם ונוטר כנחש - אינו תלמיד-חכם.
Powered By Click for details


אקספרס אקספרס - עמוד פנימי 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה) | רחוב בלפור 7, ירושלים (לשכת הראשון לציון הרב יצחק נסים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות