לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שאלה חשובה לא-פחות


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 14) - 16/07/1974 (יום שלישי)
אחרי שעשה ב "מסע שיכנוע" אצל רבני אמריקה, מנסה עתה הרב הראשי לישראל, שלמה גורן, לשכנע גם את הרב הישיש צבי יהודה קוק, ראש ישיבת "מרכז הרב" בירושלים, כי הפתרון שהוא מציע לבעיית "מיהו יהודי" - לפיו יהיה כתוב בחוק השבות, כי הגיור יהיה "כנהוג ומקובל בעם ישראל מדור דור" - מאפשר הצטרפות המפד"ל לממשלה.

בפגישות שקויימו בין הרב גורן והרב קוק, אחר שובו של הראשון מחו"ל, טען הרב קוק, כי אין לדון על הצטרפות המפד"ל לממשלה מסיבה אחת ויחידה: מפלגה כזו אינה קיימת יותר בישראל, משום שלא שמעה בקולו ובקול הרבנות הראשית, והצטרפה לממשלה האמורה לוותר על יהודה ושומרון. דעתו של הרב קוק היא, כי שאלת ויתור על חלק מארץ-ישראל חשובה לא פחות משאלת "מיהו יהודי".

בפגישה שעומד הרב גורן לקיים עם ראש הממשלה יצחק רבין, הוא יעמידו על חומרת הבעיה, כפי שהועלתה בפגישתו עם הרב צבי יהודה קוק - כלומר, גם אם המערך יקבל את הנוסחה בנין "מיהו יהודי", נותרת בעיית יהודה ושומרון.

דפים בנושא:


הערות: קשריו של נח זבולוני עם הרב צבי יהודה קוק ועם הרב שלמה גורן, הסגנון וצרופי מלים אופיינים לרנ"ז כ: "הרב הישיש" ואחרים, כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | שדרות דוד המלך 51, תל אביב (הבית של הרב שלמה גורן) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב עובדיה 30, ירושלים (ביתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות