לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מי מניע את אורי בלוי?


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 21) - 02/09/1974 (יום שני)
המעשה הפומבי הראשון של ר' אורי בלוי, בנו של ר' עמרם בלוי ז"ל, שהוכתר, אמנם לא רשמית, כמנהיג "נטורי קרתא", "הצטיין" בקיצוניות אנטי-ציונית ואנטי-ישראלית, העולה אף על זו של המנהיג שהלך לעולמו.
ר' עמרם בלוי המנוח הביע תמיכה גלויה בארגונים ובאישים יהודים ולא-יהודים, שלחמו בציונות מלחמה אידאית. אך מעולם לא הזדהה עם אלה ששיתפו פעולה עם מרצחים ועם מחבלים. הכרוז של "נטורי קרתא", בו מובעת הזדהות עם הארכיבישוף קאפוצ'י ו "הזדעזעות" ממעצרו, מהווה תקדים בתולדות מאבקיה של כת יהודית זו. לא רק אנשים חילוניים, אלא גם רבנים וגדולי תורה דחו דרך זו בשאט נפש והוקיעו את הכרוז ומחבריו.

יש אומרים, כי ר' אורי בלוי, שהוא "ירוק" בעניינים, מודרך על ידי אנשים הפועלים מאז ומתמיד מאחורי הקלעים. אותם אנשים השיאו עצות גם לאביו המנוח, אך בעוד שר' עמרם בלוי שמע דבריהם של אנשים אלה אך לא תמיד נהג לפי עצתם - הם מנצלים היטב את בנו ומחזיקים אותו חזק בידיהם. מקור השראתם של אנשים אלה - ויליאמסבורג שבניו-יורק, מקום מושבו של האדמו"ר מסאטמאר.

דפים בנושא:


הערות: מספר ימים אחרי פרסום כתבה זו, הופיעה הכתבה: צמרת "נטורי קרתא" יוצאת נגד הצעירים המגינים על קאפוצ'י המדברת על כתבה זו, ונכתבה על ידי נח זבולוני. כך שאין כמעט ספק שכתבה זו נכתבה על ידו.

הילריון קאפוצ'י, הארכיבישוף של קיסריה, נעצר באוגוסט 1974 באשמת ריגול וסיוע לארגון טרור. נשפט למאסר של 12 שנה ושוחרר לאחר 3 שנים לבקשת הותיקן.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בתי אונגרין, ירושלים (ביתו של הרב אורי בלוי (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות