לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השומרונים מבקשים מהנשיא לפעול לרכישת אוסף דוד ששון


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 19/10/1975 (יום ראשון)
השומרונים מבקשים את עזרת נשיא המדינה ברכישת אוסף נדיר של כתבי יד - בסכום של תשעה מיליון דולר.

בקריאה לפעולה בין-מוסדות משותפת, לרכישת אוסף כתבי יד נדירים, יצאו בסוף השבוע עורכי העתון "א.ב. - חדשות השומרונים" - במכתבים ששיגרו לנשיא המדינה, לשר החינוך ולראשי המוסדות להשכלה גבוהה.

בפנייתם כותבים עורכי העתון היוצא בחולון, בנימים צדקה ויפת בן-רצון צדקה, כי הם עוקבים בצער רב אחר הידיעות על מבצע מכירת אוסף כתבי יד נדירים של דוד סלומון ששון ז"ל. לדבריהם, זהו האוסף הפרטי הגדול ביותר בעולם של כתבי יד יחודיים ושומרונים עתיקים.

אוסף כתבי היד כולל 67 כתבי יד שומרונים, שרובם נכתבו במאות ה-13-15. כתב היד השומרוני הקדום ביותר באוף הוא ספר תורה, שהועתק בשנת 1215 על-ידי סעדיה בן אברהם.

רוב כתבי היד השומרוניים - כותבים השניים במכתבם - נמכרו על ידי השומרונים בין המאות ה-17 ל-19, כשהקהילה היתה על סף חרפת רעב. מקורם של כתבי יד שומרונים רבים הוא במקומות שם הושמדו הקהילות השומרוניות.

הערות: נח זבולוני היה מקבל באופן סדיר את דו-שבועון השומרונים א.ב. והכיר את בנימים צדקה עורך העיתון המוזכר בכתבה (שהיה ידידו כפי שהאחרון כתב לי). לכן סביר מאוד שכתבה זו נכתבה גם היא על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: לונדון, בריטניה (הספריה המדוברת נמצאת בלונדון לא הצלחתי למצוא כתובת מדוייקת) | רחוב הנשיא 3, ירושלים (משכן נשיאי ישראל (משנת 1971)) | רחוב בן עמרם 5, חולון (מערכת א.ב. חדשות השומרונים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות