לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דור ההפלגה שולח חללית לירח?


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 26/08/1962 (יום ראשון)
על טיסת האדם לירח, עליו מתחרות שתי המעצמות הגדולות רוסיה ואמריקה, חשבו כבר בימי דור ההפלגה, ולא דבר חדש הוא. נסיון רציני להגיע לירח נעשה כנראה גם ע"י אנשי דור ההפלגה ...

הרב ר' יהונתן אייבשיץ, בעל "האורים ותומים" שחי מלפני 250 שנה בפראג, כותב בספרו "תפארת יהונתן" חבור על התורה בפרשת נח, כי כבר בימי דור ההפלגה חשבו על טיסה לירח - זאת הביאו לתשומת לבנו רפאל קצנלבויגן והרב א. ל. גרייבסקי מירושלים. ואלה דברי ר' יהונתן אייבשיץ כלשונם וככתבם:
... וא"כ, למה שכתבתי שהרוח הולך מהארץ מלמטה למעלה, ראוי היה שהכלי הנעשה כמלאכת עפיפה, שהרוח מנשב כתורן והרוח יגביה הכלי מעלה מעלה ולא ישוב עוד לארץ, רק שובו לארץ הוא בסיבת היות והאויר החזק והעב הסמוך לארץ הוא מכביד על הדבר ומגרשו לירד מטה.

ולכן נסעו האינשעניעהר (אינג'ינר) שע"י אבק שריפה שקורין פילויר, בכח רב הנותן בקנה השריפה לחצון לכדור הנותן בתוכו שילך מעלה מעלה עד שהשגיחו במקום ההוא ולא ירד הכדור כלל למטה כי לא מצאו שום כדור על הארץ, ואף כפי שהטבע הוא יורד למטה בדרך קצרה למטה, ומזה שפטו כי הכדור עלה תחילה למעלה מהאוויר העב והעכור (סטרטוספרה בלע"ז - נ.ז.) ע"י כח הפילויר וכשהיו למעלה ממנו הוא היה מעכבו אח"כ מלירד, וא"כ אם אפשר להביא כל העופפות למעלה מהאוויר העב הלזה יכול לילך ברוח מעלה מעלה עד הכדור הירחי. כי הרוח יגביה אותו תמיד לילך מעלה הרוח הולך וחזק, וכבר חיברו חיבורים איך לעשות ספינה לילך לכדור הירחי, אבל העיקר שתגיע ספינה זו תחילה למעלה מהאוויר העכור הזה.

וזה הייתה כוונתם דור ההפלגה ג"כ שביקשו לקבוע מושבם בכדור הירחי ששם יהיו ניצולים ממבול וחשבו לעשות ע"י ספינה הנ"ל, אפס, כיצד יגביהו אותה הספינה למעלה מאוויר העכור ההוא (קרי סטרטוספרה - נ.ז.) ולזה חשבו לבנות מגדל גבוה כל כך עד למעלה האוויר ומשם יוכלו להשתמש בספינה הנ"ל לשוט באוויר עד כדור הירחי.

המסקנה היא כי כבר בימי דור הפלגה לפי ר' יהונתן אייבשיץ כבר חשבו על הפלגה לירח, עתה אנו קוראים לזה טיסה לירח.

צולם במכון ז'בוטינסקי בישראל


Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: פראג, צ’כיה | Konigstrasse 10a, המבורג, גרמניה (בית הקברות בו נמצא קברו של הרב אייבשיץ) (בית הקברות היהודי באלטונה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות