לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות הראשית אינה אחראית לכשרות היינות


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 2) - 20/02/1975 (יום חמישי)
חברי מועצת הרבנות הראשית התכנסו אתמול לישיבה ב- "היכל שלמה" בירושלים, שלא בנוכחות שני הרבנים הראשיים, הרב שלמה גורן והראשון-לציון, הרב עובדיה יוסף, "כדי לדון בעניינים שוטפים" - כפי שהגדירו זאת משתתפי הישיבה. אולם נודע, כי בישיבה נדונה גם שאלת כשרות היינות של "כרמל מזרחי" בפסח.

בישיבה, שבראשה ישב הרב פ. טכורש, השתתפו שבעה מתוך עשרה חברי מועצת הרבנות הראשית, כאשר הרבנים י.ש. זווין, הרב ר. צבאן מנתיבות והרב אליהו כץ מבאר-שבע נעדרו מפאת מחלה.

חברי מועצת הרבנות החליטו להתכנס בעצמם בטענה, כי "לא ניתן לשתק את פעילות הרבנות הראשית".

בישיבה, שנמשכה כשעתיים, הם החליטו להקים ועדה בהרכב הרבנים אושפיזאי, אביעד, קאפח ושפירא, שמתפקידה יהיה לבדוק ולקבוע אם אכן יש לחברי מועצת הרבנות הראשית הסמכות להתכנס ללא נוכחותם של אחד משני הרבנים הראשיים.
בישיבה חזרו המשתתפים ואישרו את ההחלטה האומרת, בניגוד לעמדתו של הרב הראשי עובדיה יוסף, כי הרבנות הראשית איננה אחראית לכשרות יינות "כרמל מזרחי" בפסח.

הוחלט גם להעביר את חוות-דעתה של מועצת הרבנות הראשית בענין זה לידיעת התפוצות. אולם, הוחלט לא לתת פירסום להחלטה זו. אם אכן תועבר ההחלטה בעניין כשרות יינות "כרמל מזרחי" לידיעת התפוצות, עלול הדבר לגרום להפסדים ניכרים לאגודת הכורמים ולייקבי ראשון-לציון, באשר היהודים בארה"ב ובאירופה הם הצרכנים העיקריים של יינות אלה.

חברי מועצת הרבנות הראשית החליטו גם להתכנס לישיבה נוספת בעוד שבועיים.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הכרמל 25, ראשון לציון (יקבי כרמל מזרחי) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות