לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מחזיקי "הטלוויזיה הטמאה" יירשמו ב- "פנקס השחור"


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 10/06/1975 (יום שלישי)
על "המפלצת הטמאה הנקראת טלוויזיה אשר בה העין רואה כל התועבות שבעולם, עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים", יצא קצפם של הרבנים מבני-ברק, הרב אליעזר שך, ראש ישיבת פוניבז', והרב ישראל יעקב קנייבסקי (הסטייפלר) גיסו של בעל "החזון איש".

הרבנים שך וקניבסקי פירסמו פסק דין חמור האוסר להחזיק ולחזות בטלוויזיה - ופסק דינם הטיל מבוכה בין רבנים, דיינים ומשרתים בקודש אחרים בירושלים, המחזיקים בבתיהם מקלטי טלוויזיה.

"נטורי קרתא" בירושלים מכינים כבר "פנקס שחור" שיכיל רשימה גדולה של רבנים, דיינים וכלי-קודש אחרים המחזיקים טלוויזיה בבתיהם. הפנקס יופץ בין החוגים החרדים בארץ ובחו"ל. ה"נטורים" החלו בבילוש ועיקוב אחרי מחזיקי הטלוויזיה בשכונות החרדיות. המקור העיקרי לידיעות על מציאותה של ה- "מפלצת" - ילדים המספרים לתומם על תוכניות שראו.

באחת השכונות החרדיות בירושלים נתגלתה באחרונה אנטנה של טלוויזיה שהייתה מוסתרת בתוך ענפים של עץ. האנטנה נחשפה אחרי גיזום באילן, ועל האיש שחוטיה הובילו לביתו הוטל "חרם ושמתא".

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רשב"ם 10, בני-ברק (מגורי הסטייפלר - הרב ישראל יעקב קנייבסקי - שיכון חזון איש) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות