לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שפירא מבקש לתבוע לדין את הראשון לציון


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי - 13/01/1976 (יום שלישי)
פרשת היחסים ברבנות הראשית לישראל קיבלה אתמול תפנית חדשה. חבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר בית הדין הרבני האזורי בירושלים הרב אליעזר שפירא פנה אל היועץ המשפטי לממשלה הפרופ' אהרן ברק וביקשו להגיש תביעה משפטית נגד הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, על הוצאת דיבה נגדו, כמו כן מבקש לתבוע לדין את רשות השידור ואת העתון "ג'רוזלם-פוסט" על שפרסמו את דברי הדיבה. הפניה ליועץ המשפטי הוגשה באמצעות עו"ד אליהו מירון מתל-אביב.

תביעת הדיבה מיוחסת לדבריו של הרב עובדיה יוסף בסוף השבוע שעבר בעת שקרא לפיזור מועצת הרבנות הראשית. בהקשר זה אמר הרב עובדיה יוסף, כי חברי מועצת הרבנות הראשית הולכים אחרי הרב גורן בעיניים עצומות, משום שהבטיח ל-4 מהם כי ינתן להם כושר לדיינות בלי בחינות, ולאחר שהבטיח שחבר אחר של המועצה ימונה לאב-בית-דין בירושלים. הרב עובדיה יוסף אמר, כי זו הסיבה שבכל הצבעה מקבלים הרבנים את דעתו האישית של הרב גורן כהלכה פסוקה שאין לערער עליה.

בשידור ברדיו ובכתבה ג- "ג'רוזלם פוסט" נאמר מפי הרב עובדיה יוסף, כי ההבטחה למינוי אב בית דין בירושלים ניתנה לרב אליעזר שפירא. הרב שפירא רואה בכך האשמה של שוחד, והוא דוחה אותה כעלילה, שעליה הוא מבקש לתבוע את הרב עובדיה לדין.

בפניה ליועץ המשפטי מציין עו"ד מירון, כי מרשו הרב אליעזר שפירא מבקש כי נוכח מעמדם של הנתבע והתובע, יוסכם שהתביעה המשפטית תוגש לפני בית-דין רבני.

הרב אליעזר שפירא הגיב גם חריפות על הודעתו של הראשון לציון הרב יוסף, ואמר, כי "הוא מצטער צער רב על שהראשון לציון פוגע באופן שיטתי במועצת הרבנות הראשית בלי שתהיה התגרות כלשהי מצד חבריה".
בעניין זה, עובדה היא - אומר הרב - שבחודשים האחרונים פונה רק אדם אחד לכלי התקשורת בהצהרות פומביות בעניין זה, והוא הרב עובדיה יוסף. על קריאתו של הרב יוסף לפיזור המועצה, אמר התובע: "אם אחד אינו יכול להסתדר עם 11 חברי המועצה, מי שצריך להתפטר זה האחד, ולא ה-11.
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1976

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב צלאח א-דין 29, ירושלים (משרד היועץ המשפטי לממשלה) (משרד המשפטים) | רחוב המלך ג’ורג’ 24, ירושלים (בית הדין הרבני האזורי (1966-2014) בית פרומין) | קרליבך 11, תל אביב (ג’רוזלם פוסט) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב תורה מציון 15, ירושלים (רשות השידור - רוממה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות