לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

היה "שמח" בחנוכת ביתו של עמרם בלוי


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 10/04/1967 (יום שני)
מנהיגם של "נטורי קרתא" ר' עמרם בלוי, חנך בימים אלה ביחד עם רעייתו הגב' רות דירה חדשה ב "בתי-ההונגרים" בירושלים, אולם חנוכת-הבית לוותה הפרעות חמורות של קיצונים מאנשי הכת, אשר הורידו את הדלתות מציריהן.

ביזמתם של כמה מאנשי "נטורי קרתא" הנימנים על מעריציו של ר' עמרם נרכשה דירה מרווחת ישנה בת 4 חדרים ב "בתי-ההונגרים" סמוך לבית-מגוריו הקודם. בסוף השבוע שעבר ביקש הזוג בלוי להיכנס לדירתם החדשה. אך כאן נתגלתה התנגדות חריפה בקרב העדה החרדית לשובו לשכונה, ובית-הדין של העדה החרדית אף שיגר מכתב לכולל הונגריה, בעל הדירה, המציין כי "האיסור שהוטל על ר' עמרם בגין הנשואין עם הגיורת טרם פג תוקפו ..." מכיוון שהחוזה כבר נחתם לא יכלה הנהלת הכולל לבטלו.

אולם צעירים מבני העדה החרדית נטלו את הדין לידם, הם הורידו את דלתות הבית מציריהן והחביאום, ומעריציו של ר' עמרם יחד עם בני משפחתו יגעו עד חצות ליל ששי עד שמצאו את הדלתות מונחות בחצרו של אחד הקיצוניים שהיה מעורב בהורדת הדלתות.

הנפגעים נמנעו מהגשת תלונה למשטרה "הציונית".

הערות: נח זבולוני היה מקורב לחוגי "נטורי קרתא" ובפרט לזה של הרב עמרם בלוי. סיקר באופן שוטף את נישואיו לרות בן דוד, ואת הגלייתו מעדת "נטורי קרתא". עובדות אלה, וסגנונה של הכתבה מביאים להנחה שהיא נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בתי אונגרין, ירושלים (למרות שמדובר אחרי גלות הרב עמרם בלוי, הרי הדירה קרובה לקודמת) (ביתו של הרב עמרם בלוי (לפני גלותו לבני ברק) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות