לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עתון מיסיונרי - "תחליף" לשבועון האדמו"ר מסטמאר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 10/12/1967 (יום ראשון)
המנויים הירושלמיים של השבועון הקיצוני "דער איד", המופיע בברוקלין ומבטא את דעותיו של האדמו"ר מסטמאר, נדהמו בימים אלה כאשר במקום "דער איד" מצאו במעטפה עתון מיסיונרי בשפה האנגלית בשם "קול המיסיון", היוצא לאור על-ידי הכנסיה המתודיסטית האפריקנית בארצות-הברית.

מזכיר העדה החרדית בירושלים, ר' יוסף שיינברגר, אשר גם הוא נמנה עם מקבלי העתון המיסיונרי, פנה בתלונה אל ראש לשכת האדמו"ר ר' יוסף אשכנזי שיברר את פשר הדבר ואף יתבע לדין את האשמים בכך.

לאחר חקירה נתברר, כי סוכנות ההפצה המטפלת במשלוח ה "איד" מפיצה גם את העיתון המיסיונרי ו "נתחלפו היוצרות" : חסידי סטמאר קיבלו את החומר המיסיונרי, ואילו הכושים בארצות אפריקה "קראו" את ה "איד" ...

האדמו"ר מסטמאר שוקל אפשרות, אם להגיש משפט לתביעת פיצויים נגד סוכנות זו, או לעבור לסדר-היום כיוון שהדבר נעשה בפעם הראשונה ובלי כוונה.

הערות: נח זבולוני היה בעל מקורות רבים בעדה החרדית, לאור זאת, כתב רבות על העדה, על מזכיר העדה ועל השבועון "דער איד". עובדה זו, תוכן הכתבה והסגנון מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 512 Eighth Avenue South, Nashville TN, ארצות הברית (The Christian Recorder) | 84 Broadway, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת Der Yid - ויליאמסבורג) | 500 8th Avenue South, Nashville TN, ארצות הברית (African Methodist Episcopal Church)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות