לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מיהו כנעני?


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 22/01/1968 (יום שני)
בטאון "תנועת צעירי אגודת-ישראל - הנוער-האגודתי בארץ-ישראל" ("דגלנו") יצא בחריפות רבה ביותר נגד יומון המפד"ל ("הצופה") על "העזתו" הגדולה לפרסם דברים נגד אי-גיוסם של בני הישיבות. דברים שפורסמו בנושא זה מעל דפי "הצופה" - וכן כרוז בחתימת "תלמידי ישיבות בני-עקיבא", שפורסם מעל דפי השבועון "פנים אל פנים" - זוכים במאמר של "דגלנו" לכינוי ... כנעני.

במאמר הנושא את הכותרת "נטורי קרתא" כותב "דגלנו": "הכותבים הללו (ב "הצופה") מכריזים על אמונתם, אך תוכן דבריהם מעיד, כי אמונתם שווה לאמונתו של כנעני נאור ושנאתם ללומדי התורה היא שנאה כנענית אנטי יהודית".

לא פחות ולא יותר.

כנגד "המופקרים" - חברי בני-עקיבא והמפד"ל - מעמיד "דגלנו" לדוגמה את אלופי צה"ל, ובראשם אריק שרון, ש "לא בעטו בשומרי הגחלת". מפי האלוף שרון מביא העתון את האימרה הבאה: "לעולם לא הייתי לוקח חלק באיזו שהיא מלחמה נגד הדת". האלוף שרון - לא. אך המפד"ל ו- "בני עקיבא" - כן. הם נטלו פעם חלק במלחמה נגד הדת - ו "מסיתים עתה את החילוניים לבטל את בני התורה מתורתם ולגייסם".

הערות: נח זבולוני ציטט במאמריו את בטאון צעירי אגודת ישראל - "דגלנו", עובדה זו, בנוסף לתוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב זכריה 4, בני-ברק (מערכת "דגלנו" בטאון תנועת צעירי אגודת ישראל) | רחוב הרצל 16, תל אביב (מערכת עיתון "הצופה" בשנות ה-50 וה- 60)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות