לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"נטורי קרתא" נגד המיצעד

פירסמו כרוזי גידופים . משגרים משלחת לקונסולים הזרים כדי לדרוש הטלת סאנקציות על ישראל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 4) - 30/04/1968 (יום שלישי)
במלחמתם נגד מצעד צה"ל בירושלים השלמה, זכו הערבים ומועצת הבטחון לשותפות נאמנה מצד "נטורי קרתא" בירושלים.

כרזות ענקיות נגד המצעד הודבקו אתמול על-ידי "נטורי קרתא" בירושלים. בכרוזים נאמר בין השאר: "אנו מוחים נמרצות נגד הציונים הכופרים משתלטי המדינה שעומדים לסדר את המצעד של יום העצמות (במקום העצמאות) שלהם בגבול שכונם של הערבים, שזה עתה נכבשו תחת ידם ... מעלל מחפיר זה בא לדכא אותם ולהתעלל ברגשותיהם ... עורכי המצעד שפלים ונבזים סדיסטים אכזריים, המתכבדים בקלון אנשים שירשו אותם ואת מדינתם".

בכרוז מדובר פעמים אחדות על כיבוש המדינה מידי הערבים שהם תושביה ושהיא מדינתם.

אחד הכרוזים הנושא כותרת באותיות קידוש לבנה "מצעד המוות הציוני !!!" קורא את אנשי הכת לא להשתתף במצעד והמשתתף הוא שותף לכפירה וגידוף וניאוץ שהכריז מר תקוע כי לזה ציפה עם ישראל זה אלפיים שנה ...

בעת הדבקת הכרוזים שנעשתה בלי רשיון, עצרה משטרת ירושלים שלושה אנשים שהיו אחראים על ההדבקה והם: הרב ישעיהו, בנו של ר' עמרם בלוי, הרב אברהם דב בעק מחסידי ויז'ניץ שהודחו משולחן רבם על שמתחו עליו ביקורת, ותלמיד ישיבת "תולדות אהרן" שמואל קרויז, שהדביק כרוזים של בית הדין של העדה החרדית, שגם הם קראו להחרים את המצעד.

נודע שקצין המשטרה הודיע לעצורים כי המשטרה תשקול את העמדתם לדין על סעיף של הסתה למרד. בינתיים שוחררו שלושתם.

הנוסח החריף של הכרוזים עורר התנגדות בקרב חלק מצמרת נטורי קרתא. אמש לאחר שר' עמרם בלוי נאם בפני קהל מעריציו נגד המצעד, יצאו לרחובות ושכונות החרדיות של ירושלים ועוררו את הציבור לא להשתתף במצעד.

כפי שנודע, תתייצב היום משלחת של "נטורי קרתא" בראשותו של ר' עמרם בלוי ומזכירו, מיודענו ר' לייב וייספיש בפני הקונסולים הזרים של בריטניה, צרפת, בלגיה ותורכיה וכן בפני אנשי או"ם בירושלים ותמסור להם תזכיר שלהם נגד המצעד.

בפגישה יבקשו את הקונסולים שידרשו להטיל סנקציות כלכליות וצבאיות על ישראל על שלא נשמעה להחלטת מועצת הבטחון ומקיימת את המצעד בירושלים השלימה. כן תרגמו את הכרוזים לאנגלית ולשפות אחרות, גם לערבית, ושלחו אותם לכל השגרירים. כפי שנמסר נשלחו הכרוזים גם לברית-המועצות.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי "נטורי קרתא", ההתייחסות ל "נידחים" ול- "מיועדנו" ר' לייב וייספיש, סגנון הכתבה ותוכנה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות