לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כינוס צאצאי דוד המלך ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 04/12/1968 (יום רביעי)
מנכ"ל משרד הדתות, ד"ר ש. ז. כהנא, אינו שוקט על שמריו. הוא מפליא מדי פעם בחידושיו החדשים לבקרים. בימים אלה שלף רעיון חדש מאמתחתו: ארגון כינוס עולמי של צאצאי דוד המלך. את הכינוס הזה הוא מבקש לארגן בשנה הבאה, כמובן על הר ציון בסמוך לקברו של דוד המלך.

כששאלנו את ד"ר כהנא בתמיהה, מנין לו מי נמנה כיום על צאצאיו הישירים של דוד המלך וכיצד אפשר בכלל להוכיח אילן יוחסין כזה, השיב ללא היסוס: לפי הערכה זהירה מצויים כיום בישראל ובתפוצות למעלה מרבבת אנשים, שמוצאם הישיר מדוד המלך אינו מוטל בספק. ובכן, ד"ר כהנא התעמק בארבעים מחקרים שנתפרסמו במרוצת הדורות על משפחות רבות בישראל, שקיימו רישום מדוקדק של הייחוס המשפחתי שלהן, והשומר על רציפותו מאז ימי דוד המלך. על אלה הוא מונה את כל המשפחות המתייחסות לרמב"ם, רש"י, מהר"ל, מהרש"א, בעל "קצות החושן", ר' משה איוויער, משפחות האדמו"רים לבית ריז'ין, וכן משפחות הנושאות את השמות מינץ, טריוויש, קנצלבוגן, וואהל, חרל"פ, לניאדו, צ'רנובל, שפירו, לוריא, אשכנזי. בציבור הספרדי אלו הן משפחות דאודי, ברדיגו, מני (ראשי תיבות של "מן נצר ישי").

ד"ר כהנא משוכנע, שמגילות היוחסין של המשפחות הללו הן בדוקות ומוסמכות, ויש לקבלן ללא ערעור. כן סיפר, כי בידי מנהל מוזיאון תל-אביב, ד"ר דוידוביץ, יש מגילת יוחסין עתיקה כתובה על קלף, המוכיחה כי משפחתו מתייחסת עד להלל הזקן. על אלה מוסיף כהנא גם את פרופסור קויפמן ז"ל, והנשיא בן-צבי ז"ל, וכן פרופסור מזר ייבדל לחיים, המתייחסים לדבריו לשושלת בית דוד. את כל אלה הוא מבקש לכנס על הר-ציון, כעדות חיה לשמירת הקשר החי, המשפחתי והישיר מימי מלכות בית דוד ועד ימינו אלה במדינת ישראל.

לא ייפלא, איפוא, אם כתוצאה מכל אלה יימצא לנו במהרה גם מועמד אשר יבוא לטעון לכתר מלכות ישראל ויבקש לחדש את כיסא המלוכה בתוכנו, על סמך היוחסין שלו אל דוד המלך. מה נעשה אז ? ...

דפים בנושא:


הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי משרד הדתות, וכתבותיו הרבות על נושא הר ציון ועל טיפולו של ד"ר ש. ז. כהנא בנושא, כל אלה מלמדים שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר ציון, ירושלים (קבר דוד המלך) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות