לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בפעם הראשונה ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 25) - 04/04/1975 (יום ששי)
בין ה "סדרים" המרכזיים שנערכו ברחבי הארץ, בלט ה "סדר" לעולי ברה"מ, שאורגן ע"י הוועד הצבורי "גאולים", שבראשו עומד הרב אברהם שר.

למעלה משלוש מאות איש השתתפו ב "סדר" זה, שנערך בירושלים, כשלמרבית המשתתפים היה זה ה "סדר" הראשון בחייהם. חלק מן האורחים אף ציינו, שבפעם הראשונה הם אוכלים מצה בפסח.

טקס של הדלקת נרות (וזוג הפמוטות שקיבלו המשתתפים כשי), היוו אף הם חידוש, במיוחד לאור הסבריו, בשפה הרוסית, של מנחה הערב - ד"ר אברהם ברנר, איש המחלקה לפיסיקה באוניברסיטה העברית.

אך בכך לא תמה שורת ההפתעות. קריאת ארבע הקושיות מתוך ההגדה המתורגמת, ע"י עשרות הילדים, אשר לפני זמן קצר חונכו בבתי-ספר קומוניסטיים, הזילה דמעות מעיני ההורים הנרגשים. הם ציינו כי הקטע "בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו, כאילו הוא יצא ממצרים", אינו זקוק לפירושים.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על חברת "גאולים" ותרגומיה של דברי יהדות, כפי שניתן להיווכח בקישור הבא. עובדה זאת בנוסף לתוכן הכתבה והסגנון מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הנביאים 23, ירושלים ("גאולים" ועד ציבורי לקליטה חברתית ורוחנית לעולים מברית המועצות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות