לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רק לא דרך לטרון ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 15) - 12/09/1969 (יום ששי)
מנהיג "נטורי קרתא", ר' עמרם בלוי, נותח השבוע בבית-חולים "שערי צדק" בירושלים, כדי לשחרר אותו מן האבנים שהעיקו על כיס המרה שלו.

הניתוח הזה עורר מבוכה מובנת בקרב חוג נאמניו הקנאים, כי הרי ר' עמרם ניצב בראש המערכה הקוצפת וחסרת-הפשרות נגד בית-החולים הזה ומנהלו ד"ר דוד מאיר.

ואמנם מתברר, כי ר' עמרם בלוי התלבט ארוכות לפני שהחליט להיכנס לאשפוז לבית-החולים הזה, אשר לגביו הוא "האויב מספר אחד". מקורביו הציעו לו אפילו להיכנס לבית-החולים הערבי אשר ב "ויא דולורוזה" שבעיר העתיקה, ובלבד לא להזדקק לבית החולים שערי-צדק. ואולם ר' עמרם חכך בדעתו ופסק: אינני מכיר בכיבוש הציוני של העיר העתיקה וממילא אינני יכול להזדקק לבית-חולים הנמצא בתחום הכיבוש הזה.

בלית ברירה פנה איפוא אל "שערי-צדק". אגב - רגלו של ר' עמרם עדיין לא דרכה על אדמת העיר העתיקה, והוא אפילו כבש את יצרו ולא ביקר ליד הכותל. וכאשר הוא נוסע מירושלים לתל-אביב, הוא מקפיד להתנות עם נהג המונית שלא יסע דרך כביש לטרון, כדי שלא לעבור חלילה בשטח הכיבוש הציוני, ר"ל.

הערות: נח זבולוני הירבה לסקר את פעילות נטורי קרתא, ובפרט את הפלג המיוצג על ידי עמרם בלוי, סביר מאוד שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 161, ירושלים (משכנו הישן של בית חולים שערי צדק) | רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות