לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ה "נטורים" תוקפים את ראשי הישיבות


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 27/10/1969 (יום שני)
בזמנו, כאשר נערכו ההפגנות נגד נתיחת המתים ונגד פרופ' ד"ר דוד מאיר מנהל בית חולים "שערי צדק" בירושלים, אסר נשיא "ועד הישיבות", הרב יחזקאל אברמסקי, על תלמידי הישיבות להשתתף בהפגנות אלה.

במכתב ששיגר אל ראשי הישיבות ביקש הרב אברמסקי את ראשי הישיבות לעורר את התלמידים שלא להשתתף בהפגנות, וכן להזהירם בכל עוז ותוקף מעשיית כדבר הזה.

מכתב זה עורר רוגז רב בחוגי "נטורי קרתא". מנהיגם, ר' עמרם בלוי בכבודו ובעצמו, פירסם בבטאונם "החומה" מאמר חריף, שבו תקף את "ועד הישיבות" הציוני "עוכר הדת והיהדות".

עתה, ערב הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות, כשהמפלגות הדתיות, ובמיוחד "אגודת ישראל", מנצלות את תלמידי הישיבות לתעמולת רשימותיהן, שואלים ה "נטורים" : למה מילאו ראשי ועד הישיבות את פיהם מים ואינם מגיבים? אולי הסיבה שראשי הישיבות מן הארץ, וכן התיגבורת שהגיעה מחו"ל, הם עצמם פעילים ולוקחים חלק בתעמולת הבחירות של אגודת ישראל.

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד לחוגי נטורי קרתא, הירבה לצטט אותם ואת מלחמתם בניתוחי המתים, כן הירבה לצטט את בטאונם "החומה". עובדות אלו, קרבתו לאנשי "ועד הישיבות", תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות