לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האנטנה הוסתרה בענפי העץ


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 08/12/1970 (יום שלישי)
בית הדין של העדה החרדית בירושלים הטיל בשעתו "חרם חמור" על כל מי שיכניס מקלט טלוויזיה בתוך ביתו. אנשי העדה עוקבים בקפדנות רבה אחרי דרי השכונות החרדיות, באם הם שומרים על האזהרה. והנה באחרונה - שוד ושבר. קרה מקרה ביש בשכונה החרדית בית ישראל. אחד מגבאי ה "שטיבלאך" עבר על אזהרת בית הדין והכניס טלוויזיה, רחמנא ליצלן, לתוך ביתו, הגובל עם בית הכנסת "בית יעקב".

לבית הדין של העדה החרדית נודע על הכנסת הטלוויזיה רק בידי חג הסוכות - לאחר שכרתו את ענפי העץ שהסתיר את האנטנה שלו, לצרכי סכך לסוכות. חברי בית הדין הזהירו את "העבריין", שיוציא את המכשיר "הטמא והמתועב" מתוך ביתו אולם הגבאי, לא אווה לשמוע בקולם וסירב לוותר על "המסך הקטן". בלית ברירה, הטילו חברי בית הדין של העדה בירושלים "חרם חמור" פרטי על הסרבן ופירסמו את הדבר מעל לוחות המודעות בשכונות החרדיות.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על מאבקה של העדה החרדית במכשירי הטלוויזיה. כתבה שפורסמה מספר שנים לאחר כתבה זו, אותה ציין ככתובה על ידו, מציינת את המקרה המופיע בכתבה זו: מחזיקי "הטלוויזיה הטמאה" יירשמו ב- "פנקס השחור". לאור זאת אין כמעט ספק שכתבה זו נכתבה גם היא על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב חיים עוזר 37, ירושלים (בית הכנסת "בית ישראל" (שאחד מאולמותיו נקרא "בית יעקב") שכונת בית ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות