לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראש המשלחת הדתית-הרוסית סרב לקבל מכתבי מחאה לבריה"מ

הארכימנדריט ירונים דחה פניית מפגינים שהתעטפו בטליתות ובתפילין ליד בניין המשלחת בבירה


מאת: סופר "מעריב" בירושלים
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 3) - 07/01/1971 (יום חמישי)
הארכימנדריט ירונים, ראש המשלחת הדתית הרוסית בירושלים, סרב אתמול לקבל מכתב מחאה מידי סטודנטים מפגינים נגד משפטי לנינגרד [ * ] .

ה-150 סטודנטים ומרצים דתיים, בראשות ח"כ הרב מ. צ. נריה והרב צבי הרכבי, קיימו אתמול בבוקר תפילת מחאה מול בנין המשלחת הדתית הרוסית במגרש הרוסים בירושלים. הם התעטפו בטליתות ובתפילין, התפללו שחרית ואמרו פרקי תהילים למען שלומם של יהודי ברה"מ.

כאשר יצא מן הבנין ראש המשלחת, הארכימנדריט ירונים, ביקשו נציגי הסטודנטים למסור לידיו שני מכתבים - האחד אל נשיא בריה"מ פודגורני, והשני של הסינוד של הכנסייה האורתודוכסית במוסקווה.

בשני המכתבים נאמר, כי הפרופסורים והסטודנטים בישראל דורשים לתת ליהודי ברה"מ זכויות דתיות כפי שהן מוענקות למאמינים של הכנסיה שם, ולתת ליהודים אותו חופש דתי שממנו נהנית המשלחת הדתית הרוסית בירושלים.

כן מובעת במכתבים התביעה לתת ליהודים בברית המועצות את זכות ההגירה לארץ אבותיהם, ולשחרר את כל אלה שנאסרו בגלל רצונם להתיישב בישראל.

הארכימנדריט ירונים סרב לקבל את המכתבים. הוא דחה את נציגי הסטודנטים בצורה בלתי אדיבה, באומרו כי זהו יום קדוש, ערב חג המולד של האורתודוכסים ואין הוא יכול ביום כזה לעסוק בעניינים חילוניים. מלבד זאת, הוא טען, אין הוא יכול לשמש כתובת לעניינים פוליטיים כלשהם.

הארכימנדריט מיהר להיכנס למכונית שבה עזב את המקום, בעוד הסטודנטים ממשיכים סביבו בתפילתם. לא היה שום נסיון להציק לו או לפגוע בו, ואחר שמיעת נאומיהם של ח"כ נריה, ח"כ שמואל תמיר והרב הרכבי, התפזרו המפגינים בשקט. המכתבים נשלחו כמברקים למוסקבה.

הערות:
משפטי לנינגרד - משפטים שהתקיימו בלנינגרד בו נשפטו 11 יהודים בנסיון לחטוף מטוס כדי לזעוק את זעקת יהודי ברית המועצות ולהגיע לישראל.

נח זבולוני היה מקורב לד"ר צבי הרכבי וקיבל ממנו ידיעות רבות, בנוסף כתבה שהופיעה בעבר בעיתון "חרות" המתייחסת למשלחת הדתית רוסית ולרב הרכבי המשלחת הרוסית הדתית מברכת "לשנה טובה" מחזקת את ההשערה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1971

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מגרש הרוסים, ירושלים (קתדרלת השילוש הקדוש - הכנסיה הרוסית אורתודוכסית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות