לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראייה מן החלום


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 02/11/1967 (יום חמישי)
עד כה אסור היה על הכהנים לסור אל בית החולים "הדסה" בירושלים, בגלל המחלקה לפתולוגיה שבו. אמנם קיים היה סידור, שלפיו סוגרים את דלת המחלקה לפאתולוגיה כל אימת שפותחים את שערי בית-החולים למבקרים. אולם הפרופסורים והסטודנטים לא נזהרו בכך, ולכן הדירו הכהנים את רגליהם מבית החולים.

הגיעו דברים לידי כך, שהמוהל הותיק של "הדסה", ר' יצחק צבי הלפרין, שהוא כוהן, שבת, יחד עם בני משפחתו, על שנשללה ממנו פרנסתו.

כדי להתגבר על התקלה פנה הד"ר ז. כרפס, המנהל הרפואי של ביה"ח "הדסה", אל "המכון הטכנולוגי-מדעי לבעיות הלכה", בראשות הפרופ' זאב לב מן האוניברסיטה העברית - ונראה, שבקרוב יימצא סידור, אשר יאפשר לכהנים להיכנס את בית-החולים.

בהקשר זה רווח בירושלים הסיפור הבא: חבר הנהלת ביה"ח "ביקור חולים" בירושלים סיפר לפרופ' י.ק. מן, מנהל ביה"ח "הדסה", כי אבי הפרופיסור, ר' יצחק דויד מן (שהיה דמות ידועה בירושלים), נראה לו בחלום וביקש ממנו לומר לפרופסור, שיוציא את המחלקה לפאתולוגיה מבית-החולים שלו, למען יוכלו לסור אליו כוהנים. עוד אמר ר' יצחק מן, לדברי החולם, שראוי למסור את בית-החולים "זיו", המסונף ל- "הדסה", לידי הנהלת "ביקור-חולים".

תגובתו של הפרופ' מן על סיפור החלום" "אבי ז"ל יכול היה לפנות אלי, בחלום, במישרין" ...

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הפסגה 1, ירושלים (המכון המדעי טכנולוגי לבעיות הלכה) | הדסה עין-כרם, ירושלים (המכון הפתולוגי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות