לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הנטורים הדפו את אצ"ל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 13/06/1971 (יום ראשון)
צוות שחקנים וצלמים, שבאו לשחזר פעולה של אצ"ל בימי המנדט, עבור הסרט "ירושלים - ירושלים", במספרה בשכונה החרדית מאה שערים, הופרע על-ידי אנשי "נטורי קרתא" ונאלץ היה לעזוב את המקום כלעומת שבא.

בתחילת השבוע שעבר ביקשו שחקני הסרט "ירושלים - ירושלים" וצלמיו לשחזר פעולה של אצ"ל, בה נהרג קצין בריטי, בתוך מספרת שמואל חנוך במאה-שערים. השיחזור עמד להיערך באותו מקום. הובאו לשם צוות הסרטה, שחקנים ושחקניות, וכן אלונקות. בעל המספרה, שהובטח לו שכר הטרחה של יומיים בסך אלף ל"י, הודיע מלכתחילה לאנשי הצוות, שעל הבנות לבוא בלבוש צנוע, כדי לא לעורר תגובה שלילית מצד ה "נטורים". החברה, המפיקה את הסרט, אמנם מילאה אחרי דרישה זו. אף על פי כן, זכה הצוות ל "קבלת פנים חמה" מצד אנשי "נטורי קרתא".

בשעה שהשחקנים והצלמים הגיעו, הגיעו למקום ר' עמרם בלוי וקבוצה מאנשיו ומנעו ביצוע ההסרטות. באין ברירה, נאלץ היה הצוות "להתקפל" ולעבור למספרה אחרת ...

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד לחוגי נטורי קרתא, והירבה לצטט אותם, עובדה זאת בנוסף לתוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1971

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת מאה שערים ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות