לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"הדלפות" מבית "העדה החרדית"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 18/01/1968 (יום חמישי)
מכת ההדלפות פקדה גם את כת הקנאים בירושלים, הידועה בציבור בשם "העדה החרדית". כמה מהקיצוניים של "העדה" העלו בימים אלה דרישה לפטר את מזכ"ל "העדה" הרב יוסף שיינברגר, משום שהוא חשוד בעיניהם כמי ש"מדליף" לעתונות על המתרחש בתוך המחנה שלהם.

החוג הקיצוני, המכנה עצמו כ- "ועדה למען כבוד העדה החרדית", הוציא חוזר פנימי, סודי, שהופץ בין ראשי "העדה החרדית" וחברי בית הדין הרבני שלה.
בחוזר זה מוטחות האשמות כלפי הרב שיינברגר בענין ההדלפות. בין השאר מאשים אותו החוג בכך, שהוא אשר מסר בשעתו לעתונות החופשית את כל פרשת נישואי ר' עמרם בלוי עם הגיורת רות בן-דוד, ושהוא מסר לפרסום את ה"סיפור" על הליכתם של חברי בית הדין הרבני של "העדה" לכותל המערבי, תוך המרת פיו של האדמו"ר מסטמאר.

דרישתם האולטימאטיבית של מפיצי החוזר היא: לסלק את הרב שיינברגר מתוך בית "העדה החרדית", או שיופיע לפני בית-הדין ויישבע בנקיטת חפץ, כי מעתה ואילך לא יקיים מגע, ישיר או עקיף עם עתונאי כלשהו.

הרב יוסף שיינברגר עצמו עושה עתה בשוייץ ועורך שם מגבית למען ... "העדה החרדית".
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות