לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השלטונות אסרו שחיטה כשרה - וחזרו בהם


מאת: נ.ז.
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 21) - 26/08/1979 (יום ראשון)
יהודי ארצות הברית עמדו לפני סכנה של מחסור בבשר ומוצרי בשר כשר, בגלל ההוראה שניתנה מטעם המחלקה הסניטארית שליד משרד החקלאות במדינת איובה, לאסור את השחיטה הכשרה במדינה זו, בשל סירובם של הרבנים והמשגיחים על הכשרות להתיר לשלטונות הוטרינאריים המקומיים לירות בראש הבהמות לאחר שנשחטו לפי ההלכה היהודית.

מדינת איובה עשירה בתוצרת חקלאית ותעשיית הבשר והחלב תופסים בה את המקום הראשון, והיא משמשת הספק הגדול של תוצרת בשר למדינות המזרח של אמריקה. בתי המטבחיים במדינה זו הם מן הגדולים והמשוכללים ביותר וברמה סניטארית נאותה.

ד"ר יוז, ראש המחלקה הסניטארית באגף החקלאות באיובה הוציא באחרונה צו המחייב לירות בראש הבהמות מיד לאחר שנשחטו כדת וכדין, וזאת כדי למנוע את התזת הדם בעת פרפוריהן, על הבקר החי הנמצא בסמוך ומחכה בסרט הנע לשחיטה, וכל זאת מסיבות סניטאריות ...

הרב מרדכי סוויצקי, רבה של בוסטון, העומד בראש הרבנים והמשגיחים בענייני הכשרות של חברת "ספנסר פוד", המספקת את הבשר ומוצריו מאיובה לחלק גדול של יהודי ארצות הברית, הודיע מיד עם קבלת הצו, כי ההוראה לירות בראש הבהמה, מיד לאחר שחיטתה, עומדת בניגוד גמור להלכה היהודית, ואין להסכים לכך בשום אופן.

בתגובה הורה ד"ר יוז להפסיק את השחיטה היהודית במדינה זו, דבר שהיה עלול לגרום מחסור חמור בבשר ומוצרי בשר כשרים ליהודי אמריקה. צו זה עלול לשמש תקדים מסוכן לשחיטה הכשרה באמריקה כולה, שכבר קמו בעבר עוררין ומתנכלים לה בארצות הברית.

הרב סוויצקי פנה אל מרכז אגודת ישראל בניו-יורק, שהפעילה את קשריה אצל שר החקלאות בוושינגטון. השר פנה מיד אל השלטונות הוטרינאריים באיובה וביקש מהם לשקול ולדון שנית בבעיה זו. התוצאות החיוביות של השתדלנות לא אחרו לבוא. הצו בוטל ויהודי המקום, יחד עם אחיהם במקומות אחרים באמריקה נשמו לרווחה ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1979

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 25 Monterey Avenue, בוסטון MA, ארצות הברית (כתובתו של הרב מרדכי סאויצקי - Rabbi Mordechai Savitsky) | 502 E 9th St, Des Moines, IA, ארצות הברית (Iowa Department of Agriculture)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות