לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"בתי מרזח פוליטיים" ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 37) - 16/02/1973 (יום ששי)
"מלחמות היהודים" סביב כהונתם של הרבנים הראשיים החדשים נמשכות. היריות האחרונות במלחמה זו, נורו ע"י חברי מערכת הירחון התורני "מוריה", שעליהם נימנים רבנים כבצלאל ז'ולטי, חבר ביה"ד הרבני הגדול, צבי מרקוביץ מרמת גן ואחרים.

בגליון החדש של הירחון, תוקפת המערכת - לאחר דברי ברכה חמים של העורך לרב הראשי, הראשון-לציון עובדיה יוסף, במאמר הנושא את הכותרת "עלבונה של תורה" - את הרב שלמה גורן, מבלי לנקוב בשמו: "דברי תורה, מו"מ של הלכה שמקומם בבתי מדרש, הוצאו לרחובה של עיר והוכנסו לבתי מרזח פוליטיים" - נאמר במאמר.

ועוד קובעת מערכת "מוריה": ... "עמי הארץ שמעולם לא שנו כראוי, נעשו מומחים לדבר הלכה, דשים בגסות רוח ובפיות מסואבים בעיקריה של הלכה" ...

וכבר חשבנו שהשקט והשלווה חזרו לעולמם של תלמידי חכמים ...

הערות: נח זבולוני היה מקורב לגופים המוזכרים בכתבה וגם ציטט באותה תקופה את הירחון "מוריה", תוכן הכתבה וסגנונה ובפרט סיומת הכתבה בה מוזכרים גדולי ישראל אופיינית לכתיבתו כל אלה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1973

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גלעד 14, ירושלים (העיר העתיקה - ירחון "מוריה") | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות