לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא דורשים מאגו"י לוותר על שמה


מאת: סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 04/01/1980 (יום ששי)
נטורי קרתא החליטו להזמין את הנהלת אגו"י ל "דין תורה" לפני בית-הדין השרעי העליון "בחלק הכבוש של ירושלים", בראשות הקאדי שייך חילמי אל-מוחסתב, כדי לתבוע מהם לוותר על השם "אגודת ישראל" ולהחליפו בשם "יותר ריאליסטי".

איש "יחסי הציבור" של העדה החרדית, הרב משה הירש, פירסם אתמול הודעה (באנגלית) בה מסר, כי התביעה לאגו"י באה על רקע אי-נאמנותה לרעיון המקורי של מייסדיה, שהיו אנטי-ציונים. "ההנהגה הנוכחית של אגו"י יוצרת ביהדות האורתודוקסית רושם כוזב ביותר. היא קראה לכינוס קונגרס עולמי, "הכנסיה הגדולה", כדי להגדיר רושם כוזב זה, על פיו הציונות חדלה להיות האויב הגדול ביותר של העם היהודי, במיוחד עתה. כאשר הממשלה הציונית הנוכחית מקבלת תמיכה עיקרית מהח"כים של "אגודת ישראל".

הרב הירש מסיים, כי בראשית השבוע התכנסו 7 חברי מועצת נטורי קרתא והחליטו פה-אחד לתבוע את אגו"י ל "דין תורה" על שהיא מחזיקה בשם הקדוש "אגודת ישראל", אשר ציין תמיד קבוצה אנטי-ציונית ועתה נעשה בו שימוש להשגת ההיפך הגמור".

מאחר שאין אפשרות להתדיין עם אגו"י לפני בג"ץ העדה החרדית ומכיוון שבתי-המשפט החילוניים הם ציוניים, הוחלט על פנייה לבית-הדין השרעי.

הרב הירש מביע תקווה, כי בית-הדין השרעי בירושלים שקיבל בעבר הכרעות צודקות, יפסוק גם הפעם ברוח זו ויקבל החלטה סופית "בעניין גורלו ועתידו של העם היהודי ושמירת כבודם והדרם של חכמינו".

הערות: התוכן והסגנון מתאימים מאוד לכתבותיו של נח זבולוני שהיה מקורב מאוד לחוגי "נטורי קרתא" ובפרט לרב הירש. נראה כי מאחר והיו אלה כתבותיו הראשונות בעיתון "דבר" לא הופיע שמו ככותב הכתבה. לאור זאת סביר שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הלל 37, ירושלים (בית הדין השרעי - בית אגרון) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות