לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משתתפי כנס רבנים בירושלים

"מכירת שטחים וחלקים מארץ ישראל אסורה על פי התורה וההלכה"


מאת: (ע)
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 12/11/1993 (יום ששי)
למעלה מאלף רבנים מהארץ ומחו"ל המתנגדים להסכמי השלום, התכנסו אמש בירושלים, כדי להעביר את המסר: "הסכמי השלום - סכנת נפשות ליהודים".

משתתפי הכנס החליטו, כי "מכירת שטחים וחלקים מארץ ישראל אסורה על פי התורה וההלכה". כן נאמר, כי ההסכם עם אש"ף עלול להביא למצב של סכנת נפשות, שכן מכירת נשק למשטרה הפלסטינית, "המורכבת ממרצחי ילדים ונשים, פסולה מיסודה".

בכנס השתתפו בין היתר, גם הרב אברהם שפירא לשעבר הרב הראשי לישראל, הרב שאול ישראלי, הרב שמחה קוק - הרב הראשי של רחובות, הרב חיים דרוקמן שנפגע בשבוע שעבר מפיגוע מחבלים, הרב הראשי לירושלים שלום משוש, הרב משה גורליק, נשיא הסתדרות הרבנים בארה"ב, הרב לואי ברנשטיין מאנשי "המזרחי" בארה"ב, הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, והרב ד"ר גולר מאוניברסיטת תל אביב שדיבר על החריגה שבהסכמי אש"ף לעומת הסכמי קמפ-דייויד.

הרב אברהם שפירא התריע בכנס מפני "נסיון סתימת הפיות של רבני ישראל בתואנה של התערבות בפוליטיקה". לדבריו, "ארץ ישראל אינה פוליטיקה, אלא הלכה ואמונה". הרב קרא לרבנים לשאת בעול ההסברה בארץ ובחו"ל, "להראות שאין הציבור מסכים עם הנעשה,ולאמץ את הישובים בכל דרך".

הרב שאול ישראלי דיבר על "הפיכת חלקים מארץ ישראל לארץ ישמעאל", וטען כי הממשלה נתפסת לאשליה מסוכנת ודמיונית.

הרב משה גרליק, מראשי הסתדרות הרבנים בארה"ב, התריע גם הוא על "הסכנה להתיישבות, ועל חובתנו להציל ולפעול נגד הפקרת הישובים לשלטון זר".

הכנס נערך בשיתוף עם חברי הסתדרות הרבנים בארה"ב, במגמה להמשיך בפעילות נרחבת בארץ ובחו"ל, ולפעול ביחד עם כל החוגים החרדיים "למען שלומה של ארץ ישראל".

באי הכנס קראו לממשלת ישראל לדאוג לבטחונם, חייהם ורכושם של כל תושבי הארץ, כולל יהודה ושומרון, עזה, הגולן ובקעת הירדן. הרבנים קראו להמשיך בפעולות מחאה.

הערות: נח זבולוני היה קרוב לאישים המוזכרים בכתבה והירבה לצטט אותם. בנוסף יומיים מאוחר יותר הזכיר את כנס הרבנים בכתבה: הרבנים הראשיים החרימו כינוס המחאה הרבני נגד תהליך השלום. עובדות אלה, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות הרצל, ירושלים (במלון זה התקיים הכנס) (גשר רופין - מלון רמדה רנסאנס)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות