לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

במאה שערים קושטו הרחובות

תכונה במחנה החרדי: הרבי מסאטמר, מנהיג נטורי קרתא, מגיע מחר לישראל

5 מטוסי ג'מבו יביאו גם 2,000 מחסידיו; 700 איש ב-120 כלי רכב וחפ"ק מיוחד ינהלו הביקר; עלות המבצע: יותר מחצי מיליון דולר


מאת: (ע)
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 06/06/1994 (יום שני)
5 מטוסי ג'מבו עם כ-2,000 חסידים ינחתו מחר לרגל ביקורו בישראל של הרבי מסאטמר, הרב משה טייטלבוים. הרבי יגיע מניו-יורק.

הרבי מסאטמר הוא מנהיגם העולמי של נטורי קרתא. הוא ישתתף בטקס חנוכתו של בית המדרש הגדול של חסידיו בירושלים ובהנחת אבן הפינה לבית מדרשם של חסידיו בבני ברק.

בואו של הרבי מסאטמר מכונה על-ידי חסידיו "מסע המלכות", והוא מלווה ב "רעש תקשורתי גדול" : אלפי חסידים ילוו אותו לנמל התעופה קנדי בניו-יורק, ואלפים נוספים יקבלו את פניו בנמל התעופה בן-גוריון. עם הרבי יגיעו כמה מאות חסידים נוספים מקנדה ומאירופה. הגרלה מיוחדת התקיימה בין החסידים, כדי לקבוע מי יזכה לטוס במטוסו של הרבי. כ-350 מהם זכו בכרטיסי הטיסה.

החסידים לא יגיעו במטוסי "אל על" בגלל שהחברה לדבריהם "מחללת שבת". הם פנו לחברה אמריקאית שהעמידה לרשותם את המטוסים הגדולים, לא לפני שכליהם עברו הליכי הכשרה מיוחדים על-ידי החסידים בניו-יורק. האוכל יוגש על-ידי דיילים גברים, שגוייסו בין החסידים, והוא יוגש על טהרת הכשר הבד"צ של העדה החרדית.

בקרב הבאים הופצו חוברות הדרכה מיוחדות, בהן הוראות "איך להתנהג בכל ימי הביקור של הרבי בארץ הקודש". בחוברות ההדרכה צויין, כי מטה מיוחד הוקם למבצע קבלת הפנים לרבי, ובראש המטה עומד הרב יוסף שיינברגר, מכשיר העדה החרדית.

לשמירה על הרבי יגוייסו כ-700 סדרנים, ביניהם אברכים ובני תורה ש "הצטיינו בהפגנות למען קודשי ישראל". לרשותם יעמדו כ-120 כלי רכב, 220 מכשירי ביפר, 300 מכשירי קשר ו-120 פלאפונים. חפ"ק מיוחד יפעיל את המבצע.

בירושלים נשכרו כבר מאות חדרי מלון וחדרי ארוח פרטיים בשכונות החרדיות, ונרכשו גם כמאה אלף פחיות שתיה מתוצרת "פפסי" שקיבלה שוב את הכשר העדה.

עלות המבצע: יותר מחצי מיליון דולר. רוב הכסף הוא מתרומת הנדבן אליעזר קסטנבוים.

דוברי המטה מסרו, כי הרבי לא יעבוד ביקורת גבולות ומכס, כי יש לו דרכון דיפלומטי. שיירת הרבי תעלה לירושלים מלווה ברכב משטרה, ובמבואות ירושלים יצטרפו לשיירה פרשי המשטרה.

לחסידים בשכונות גאולה ומאה שערים ניתנה כבר ההוראה "לקשט את רחובות השכונה החרדית", ולהציב שם שערי כבוד ושלטי בד. בצידי הרחובות יוצבו אלפי תלמידי "תלמודי תורה" של העדה החרדית, כחלק מקהל של כ-100 אלף חסידים האמור להקביל את פני הרבי בביקורו הממלכתי בארץ הקודש.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכסות את ביקורו של האדמו"ר מסאטמר. כתבה שהופיע למחרת כתבה זו בשמו, כוללת רכיבים רבים מכתבה זו: "חסידות סאטמר היא אנטי ציונית, ומוטב שביקור האדמו"ר לא היה מתקיים כלל". עובדות אלה, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בני-ברק (שיכון סאטמר - שיכון קרית יואל) | ירושלים (שיכון סאטמר) | שכונת מאה שערים ירושלים | נמל התעופה בן גוריון, לוד (טרמינל 1 - נתב"ג) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות