לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"חבר הרבנים" מאשים ראשי המפד"ל:

"אין שומרים כבוד הרבנות"


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 03/02/1964 (יום שני)
משבר חמור נוצר באחרונה במפד"ל, בין ראשי המפלגה והסיעה הפרלמנטרית לבין הרבנים חברי המפד"ל המאורגנים במסגרת "חבר הרבנים" של המפלגה.

"חבר הרבנים" מאשים את ראשי המפד"ל והסיעה הפרלמנטרית שלה, שאינם עומדים על משמר הגנת כבוד הרבנות שהוא כבוד התורה ...

הסיעה הפרלמנטרית - טוען "חבר הרבנים" - לא הגיבה עד היום על החלטת הממשלה שלפיה אלה המכהנים כרבנים אינם יכולים להיבחר לכנסת, למרות שבגולה כיהנו רבנים מפורסמים כחברי הסיים והסינט הפולני והרומני. ידוע כי הרבנים קובלסקי, ברוט, רובינשטיין, לוין ואחרים כיהנו כחברי הפרלמנט בסיים והסינט הופלני, כן כיהן הרב צירלסון רבה הראשי של קישונוב כציר בפרלמנט הרומני, ואילו במדינת ישראל שללו מרבנים את הזכות להיבחר לכנסת. כן מתרעמים הרבנים על השפלת כבודם ע"י זה שמקומם בטקסים רשמיים נקבע בשורות האחרונות אחרי השופטים החילוניים.

גם בתוך המפלגה מועדפים חברים התופסים עמדה בממשלה, בסוכנות או אפילו בתוך המפלגה, על פני הרבנים חברי המפד"ל, וגם דבר זה לפי דעתם משפיל את כבוד התורה ...

בעיקר יצא חרון "חבר הרבנים" על ארגון הנוער של המפד"ל, "בני עקיבא", שאינו שומע להוראות הרבנות הראשית וחבר הרבנים, שהחליטו על איסור גיוס בנות לצבא. להיפך, חברת "בני עקיבא" המצהירה עצמה כדתית בכדי להיפטר מהצבא, מוצאת באופן אוטומטי משורות הארגון.

הקיבוצים של המפד"ל עוברים גם הם על ההוראות של הרבנות הראשית, בהתקנת בריכות שחיה, למרות שהרבנות הראשית אסרה על כך משום צניעות.

גם ההצבעה של הסיעה הפרלמנטרית של המפד"ל בכנסת על התקנת טלוויזיה חינוכית, בניגוד להחלטת הרבנות הראשית, גרמה להחרפת היחסים בין הסיעה לבין "חבר הרבנים".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חזנוביץ 1, ירושלים (תנועת בני עקיבא - הנהלה ארצית) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות