לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שואתם של אנשי נטורי-קרתא


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 02/01/1951 (יום שלישי)
אנשי "נטורי קרתא" בירושלים יצאו בהתקפה חריפה נגד שר הדתות - ומכנים אותו בשם "שר הכנסיות" - על שקבע את "יום השואה" לעשרה בטבת, הוא יום הצום המסורתי שבו התחילו הפורענות והמצור על ירושלים. הם רואים בזה כעין תחליף ליום הצום המסורתי, שהפך את היום הזה ליום פולחן וצרמוניות זולות להשכיח עי"כ את הקדוש והיקר לנו.

כן מודיעים אנשי "נטורי קרתא" כי הדרשנים שהיו צריכים לנאום באותו יום מעל במות בתי הכנסת ובתי המדרש לא הופיעו בגלל זה. אנשי "נטורי קרתא" באים לידי מסקנה כי לפקידי משרד הדתות היושבים בטלים על סיר הבשר והמשכורות השמנות אין עבודה ודאגה אחרת אלא ליצור חגאות חדשות וימי אבל חדשים ובודים מליבם מנהגים ואורחות חיים חדשים ככל העולה על רוחם.

ורק דבר אחד אינם יכולים אנשי "נטורי קרתא" לסלוח: שבחרו בהר-ציון ששם קברות מלכות בית דוד לשטויות כאלה והם מציעים "שילכו להם להר הרצל מקום משיחם השקר יתגודדו שם כמשפטם יבנו מזבחות ויקטירו קטורת לאליל זה כאוות נפשם אם רצונם בכך, אבל מה להם ולקברי מלכות בית דוד השבויים בידי הציונים".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1951

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הרצל, ירושלים (קבר הרצל) | הר ציון, ירושלים (קבר דוד המלך) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות