לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ככה יעשה לרב המתיר הקמת בנק עור, רחמנא לצלן


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 21/03/1985 (יום חמישי)
חרדים ובני ישיבות בירושלים, שהפגינו ליד ביתו של הרב הראשי הרב אברהם שפירא, פרצו לתוך הבית, ניתקו את הטלפון והניחו על שולחן הרב מחאה חריפה על ההיתר שניתן מטעם הרבנות הראשית להקים את בנק העור.

לפני ההפגנה התקיימה אסיפה חשאית דחופה מטעם "הוועדה להגנת כבוד האדם" בבית המדרש "אחווה" בירושלים. אסיפה זאת זומנה "נוכח הסכנה הגדולה הנשקפת בעניין "ניתוחי מתים" (אשר זוממים להקים בנקים לעור ושאר אברים)".

באסיפה דיברו על "מפלצת בנק-העור", על אלפי מנות דם הנמכרות להולנד, ועל התקנות החדשות בחוק האנאטומיה והפאתולוגיה שקבע משרד הבריאות.

לאחר נאומים חוצבי להבות שנשאו המארגנים ואמירת פרקי תהילים, יצאו תלמידי הכוללים והישיבות להפגין ליד ביתו של הרב הראשי אברהם שפירא, הנמצא סמוך לבית המדרש. המפגינים דפקו על דלת ביתו של הרב, כ-20 חרדים פרצו פנימה ומסרו לבנו את המחאה שחיברו. הרב שהיה בחדר סמוך, לא קיבל את פני המפגינים.

החרדים עולים היום לטבריה

המשטרה,שהוזעקה למקום ע"י שכנים, פיזרה את ההפגנה האלימה.

חרדים שטרם השלימו עם ההסדר שהושג בין בנק לאומי ובין הרבנות הראשית ורבנים אחרים, לפיו יש להמשיך בהרחבת מלון "גני חמת" בטבריה, מקיימים היום עליה המונית לטבריה, כדי להשתטח על קברי צדיקים ולמחות על המשך הבנייה במלון. בראש המפגינים עומדים הרב מיכל רייז, רב בפאריז, הרב דוד שמידל, ראש "אתרא קדישא", המנהל את המאבק נגד בנק לאומי וה"מגיד" הירושלמי הרב שבתו יודלביץ, נכדו של הרב ר' אריה לוין ז"ל, "אבי האסירים".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין)) | שכונת גאולה, ירושלים (ביתו של הרב אברהם שפירא לפני המעבר לקרית משה (משוער)) | ראשית חכמה 11, ירושלים (בית המדרש משכן יעקב וישראל שכונת אחוה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות